Maersk testuje nową trasę dostawy kontenerów z Japonii do Wielkiej Brytanii
Maersk opracowuje alternatywną trasę dla transportu kontenerów z Japonii do Wielkiej Brytanii. Będzie obejmowała nie tylko linie żeglugowe, ale także element kolejowy.

Maersk nadal rozwija multimodalne łańcuchy dostaw, starając się znaleźć synergię między morzem a koleją. W tym celu duńska firma żeglugowa zdecydowała się przetestować nową usługę dostawy kontenerów z Japonii do Wielkiej Brytanii.
Początkowo 40 czterdziestostopowych kontenerów z odzieżą sportową i wyposażeniem zostało wysłanych drogą morską z portu Jokohama do rosyjskiego Portu Wostoczny, gdzie zostały załadowane na platformy kolejowe. Następny etap dostawy to transport Koleją Transsyberyjską z Portu Wostoczny do portu w Petersburgu. Kontenery zostaną następnie ponownie załadowane na statki i dostarczone drogą morską do brytyjskiego portu Felixstowe.
Maersk oczekuje się, że całkowity czas podróży z Japonii do Wielkiej Brytanii wyniesie około 42 dni, w tym 11 dni koleją. Należy zaznaczyć, że dostawa drogą morską z Jokohamy do Felixstowe zajmuje podobny czas. Dla załadowców nowa usługa multimodalna może być korzystna z dwóch powodów: jako alternatywna trasa dostawy oraz ze względu na dotacje rządu rosyjskiego przeznaczone na rozwój tranzytowego transportu kontenerów koleją.
Przeczytaj również:
Kolejowa przyszłość żeglugi: dlaczego Maersk potrzebuje pociągów kontenerowych
Eksport do Europy: Japonia polega na usługach multimodalnych
Maersk uruchomił kolejowe przewozy międzykontynentalne na kierunku Europa – Azja