Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Kolejny krok do powstania korytarza Turcja – Ukraina – Polska

Ukraińcy chcą uruchomić intermodalny korytarz Turcja – Ukraina – Polska z wykorzystaniem żeglugi promowej na Morzu Czarnym. Możliwością uruchamiania pociągów z Zamościa, Sławkowa i Medyki na Ukrainę interesują się polscy operatorzy logistyczni.

Turcja
fot. CTS Liski

Ukraińskie Centrum Kolejowych Usług Transportowych „Liski” (CTS Liski) zawarło 24 grudnia memorandum o współpracy z operatorami promowymi Ukrferry i FerryPlus ws. uruchomienia korytarza intermodalnego Turcja – Ukraina – Polska z wykorzystaniem żeglugi promowej na Morzu Czarnym. Porozumienie jest otwarte na współpracę z innymi podmiotami zainteresowanymi uruchomieniem nowego korytarza – poinformował Edvīns Bērziņš prezes CTS Liski.

Turcja i Ukraina budują swoją pozycję na transkontynentalnych szlakach transportowych. Dla Ankary istotne znaczenie ma szczególnie transkaspijski Korytarz Środkowy wykorzystujący linię kolejową Baku – Tibili – Kars i feedery kursujące między portami Baku i Aktau na Morzu Kaspijskim. W grudniu 2020 r. ruszyły pierwsze regularne pociągi transportujące ładunki z Turcji do Chin tym szlakiem. W 2021 r. uruchamiane będą regularne pociągi przewożące 42 kontenery 40-stopowe kursujące co dwa tygodnie między Turcją a Chinami.  Od 2019 kursują już składy transportujące ładunki z Chin Do Europy przez Korytarz Środkowy i tunel pod cieśniną Bosfor. 

Nowy korytarz

Turcy i Ukraińcy są zainteresowani rozszerzeniem Korytarza Transkaspijskiego o odnogę wiodącą przez Odessę w kierunku Polski. Możliwościami rozpoczęcia przewozów w tym kierunki zainteresowanie deklarują również polskie firmy. PKP Cargo Connect prowadzi rozmowy w celu uruchomienia przewozów intermodalnych na Ukrainę z wykorzystaniem przeładunków w terminalu w Medyce. Z kolei Laude chce przedłużenia w kierunku Ukrainę połączenia DCT Gdańsk – Zamość wykorzystując linię PKP LHS. Również Port Gdynia jest zainteresowany nowym korytarzem i przystąpił  w roku 2019 do międzynarodowych projektów: Global Multimodal Logistics oraz projektu utworzenia efektywnej współpracy w zakresie transportu od brzegów Bałtyku do wschodnich wybrzeży Morza Kaspijskiego.  

CTS Liski równocześnie inauguruje nowe połączenia na Nowym Jedwabnym Szlaku wykorzystujące polsko – ukraińskie przejścia graniczne i linię szerokotorową do Euroterminalu Sławków. W grudniu przeprowadzono testowy przejazd pociągu transportującego 50 kontenerów z Chengdu do Sławkowa. W projekcie tym uczestniczy również Belintertrans-Germany. Ukraińcy rozbudowują też ofertę połączeń z Chon do własnych terminali. Do 22 grudnia 2020 r. stacja Kijów – Liski przyjęła już 22 pociągi kontenerowe z Chin.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close