Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy pociąg przejechał nową trasą z Chin do Sławkowa

Spółki UTLC ERA, Belintertrans-Germany i ukraiński operator CTS Liski zorganizowały przejazd testowego pociągu na nowej trasie łączącej Chongqing w Chinach z Euroterminalem Sławków przez białorusko – ukraińskie przejście Goryń – Udryck. 

fot. CTS Liski

Z inicjatywą przetestowania nowej odnogi kolejowego Jedwabnego Szlaku wystąpiła niemiecka firma Belintertrans, która organizuje przewozy przez terytoria Ukrainy i Polski z wykorzystaniem przeładunków kontenerów między taborem kursującym po liniach szeroko- i normalonoorowych w Sławkowie. Wg UTLC ERA (spółki joint venture kolei rosyjskich, kazachskich i białoruskich), która organizuje przewozy między Kazachstanem a przejściem Brześć – Małaszewicze, nowa trasa pozwoli zredukować przeciążenie infrastruktury na przejściach granicznych, co pozwoli w przyszłości zwiększyć liczbę transportowanych ładunków na kolejowych trasach Chiny – Europa. 

— W celu zapewnienia wysokiej jakości usług konieczne jest utrzymanie dużej prędkości transportu i skrócenie czasu przejazdu. Pociąg jest w stanie przejechać 1200 km dziennie i tylko na przejściach granicznych traci prędkość. Główne wysiłki technologiczne nasze i naszych udziałowców koncentrują się na skróceniu czasu transportu. Zaangażowanie nowych przejść granicznych w ramach uzgodnionego modelu biznesowego, a także dywersyfikacja rosnących przepływów ładunków to jedno z możliwych rozwiązań. Spodziewamy się, że trasa przez przejście graniczne Goryń stanie się dobrym punktem wzrostu dla przyszłego rozwoju usług UTLC ERA — skomentował Aleksey Grom, prezes UTLC ERA.

Całkowity czas przejazdu testowego transportu 50 40-stopowych kontenerów z Chongqing do Sławkowa wyniósł 16 dni, natomiast odcinek z terminalu Dostyk na granicy chińsko kazachskiej do Sławkowa pociąg przejechał w 7 dni by dotrzeć do polskiego terminalu 24 grudnia. 

UTLC ERA zapowiada, że w 2021 r. będzie kontynuować poszukiwanie nowych opcji przewozu ładunków na szlakach transeuroazjatyckich w celu zoptymalizowania wykorzystania różnych terminali przeładunkowych i przejść granicznych. Jedna z bardziej perspektywicznych tras wiedzie przez linię PKP LHS i Euroterminal Sławków, który przyjmuje pociągi transportujące ładunki z Chin od stycznia 2020 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close