Przewozy intermodalne zanotowały wyraźny spadek w I poł. 2023 r.
W pierwszej połowie 2023 r. widoczny był spadek wolumenu przewozów intermodalnych w Polsce. Masa przewiezionych towarów wyniosła 11,6 mln ton — o 13% mniej niż w pierwszych dwóch kwartałach ubr. — poinformował Michał Jaworski, naczelnik Wydziału Analiz Departamentu Regulacji Rynku Kolejowego, Urzędu Transportu Kolejowego podczas drugiej edycji konferencji INTERMODAL IN POLAND NORTH-SOUTH, która odbyła się w Szczecinie i Świnoujściu.

Praca przewozowa pociągów intermodalnych w Polsce wyniosła w pierwszym półroczu 3,9 mld tonokilometrów — o 12% mniej niż w analogicznym okresie ubr. kiedy wykonano 4,4 tkm. W pierwszych dwóch kwartałach 2023 r. transport intermodalny przewiózł 768 tys. jednostek i 1189 tys. TEU, co oznacza spadek wolumenu o 14% i 19% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
— Niestety w transporcie intermodalny widoczne są spadki, których pierwsze oznaki były widoczne w ubr. Od 2018 do 2021 odnotowywaliśmy stały wzrost przewozów intermodalnych. W 2022 wystąpił niewielki spadek, a obecnie zmiejszenie przewozów intermodalnych jest wyraźne — skomentował Michał Jaworski.
Udział przewozów intermodalnych w masie towarów przewożonych transportem kolejowym wyniosł 10% a w pracy przewozowej 12% i był niższy niż w ubiegłym roku.
Czytaj też:
Optymalizacja procesów w przedsiębiorstwach receptą na kryzys
Reshoring impulsem dla rozwoju transportu intermodalnego
Transport drogowy i intermodalny będą rozwijać się w symbiozie