HHLA wypłaca dywidendę i zapowiada cel klimatyczny
Walne zebranie udziałowców spółki HHLA, do której należą terminale kontenerowe w Hamburgu oraz przewoźnik METRANS zgodziło się na propozycję dywidendy w wysokości 0,45 euro na akcję klasy A. Spółka zapowiada ambitny cel klimatyczny na 2040 rok.

Rok 2020 pogorszył wyniki wielu spółek z sektora logistycznego, który był jednym z najmocniej dotkniętych skutkami pandemii. Mimo to Grupa Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) odnotowała zysk na poziomie 123,6 mln euro w porównaniu do 221,2 mln w roku 2019. Pomimo gorszego wyniku netto HHLA uważa ubiegły rok za udany.
— W czasie restrykcji pandemicznych HHLA konsekwentnie realizuje swoje zadania jako dostawy usług i osiąga założone cele strategiczne: rozszerza sieć połączeń oraz osiąga pozytywny wynik operacyjny. Dzięki naszej odwadze i determinacji HHLA stała się bardziej cyfrowa, bardziej zielona i bardziej innowacyjna w poprzednich miesiącach — powiedziała Angela Titzrath przewodnicząca rady nadzorczej HHLA podczas walnego zebrania akcjonariuszy, które odbyło się w formie wirtualnej.
Cel klimatyczny
Podczas walnego zebrania akcjonariuszy, przewodnicząca rady nadzorczej HHLA przedstawiła prognozy na 2021 r. Strategicznym celem grupy będzie rozszerzanie sieci terminali i połączeń intermodalnych oraz realizacja strategii zrównoważonego rozwoju z naciskiem na zeroemisyjność. W tym zakresie HHLA uczestniczy w innowacyjnym projekcie wykorzystania paliwa wodorowego w operacjach terminalowych oraz w ruchu kolejowym. METRANS przewoźnik kolejowy należący do grupy w ubiegłym roku wprowadził usługę bezemisyjnych przewozów intermodalnych. Spółka planuje też rozbudowę centrum logistycznego w Gądkach.
Czytaj także: METRANS przygotowuje się do rozbudowy hubu logistycznego w Gądkach
— W świetle rozmiarów światowego kryzysu klimatycznego nie możemy być usatysfakcjonowanim tym co już osiągnęliśmy. Naszej odpowiedzialności za przyszłe pokolenia nie możemy pominąć w obecnych działaniach. Natomiast stawiamy jasny cel: chcemy całą działalność w Grupy HHLA uczynić neutralną klimatycznie w 2040 r. — zapowiedziała Angela Titzrath.
HHLA rozwija także swoją siatkę połączeń poza Niemcami. METRANS planuje budowę nowego terminalu intermodalnego na Węgrzech. HHLA przejmie także udziały w porcie Triest.