Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

HHLA przejmie większość udziałów w terminalu uniwersalnym w Trieście

Tagi: HHLA, Triest,

Hamburger Hafen und Logistik  (HHLA), zarządzająca terminalami kontenerowymi w Hamburgu przejmie większościowy pakiet udziałów w spółce Piattaforma Logistica Trieste (PLT), operatorze wielofunkcyjnego terminalu w porcie Triest. Umowa w tej sprawie podpisana została 28 września.

HHLA przejmie większość udziałów w terminalu uniwersalnym w Trieście
fot. HHLA

HHLA rozszerza swoją działalność na rynkach międzynarodowych. W czerwcu spółka powołała operatora intermodalnego na Ukrainie. Początkowo firma planuje skupić się na usługach spedycyjnych. Rozwija się także sieć połączeń organizowanych przez Metrans – spółkę córkę HHLA która prowadzi m.in. przewozy kolejowe na Nowym Jedwabnym Szlaku. Niedawno firma ta wspólnie z partnerami uruchomiła nowe połączenie Xi’an – Dobra – Dunajska Streda

Przejęcie terminalu w Trieście stanowi kolejny krok budowy pozycji hamburskiej spółki w Europie. PLT będzie organizacyjnie włączona w struktury HHLA International, która buduje swoją pozycję na szybko rozwijającym się rynku Morza Adriatyckiego. To trzecia inwestycja portowa HHLA poza Hamburgiem. Wcześniej spółka zainwestowała w terminale kontenerowe w Odessie i Tallinie. 

— Region Adriatyku w ostatnich kilku latach rozwijał się bardo dynamicznie. Jako najbardziej wysunięty na północ port na Morzy Śródziemnym Triest jest południową bramą do regiony Europy Centralnej i Wschodniej. Ta inwestycje stanowi strategiczne rozszerzenie naszej sieci portowo – intermodalnej. Ten terminal daje nam możliwość aktywnego uczestniczenia i kształtowania potoków ładunków i wskazuje nasze międzynarodowe ambicje. Jednocześnie będziemy rozbudowywać możliwości terminali w Hamburgu poprzez inwestycje w nowe technologie — powiedziała Angela Titzrath, przewodnicząca rady nadzorczej HHLA.

Terminal uniwersalny zajmuje obszar 28 hektarów na terenie Wolnego Portu Triest. Północna część kompleksu skupia obsługę ładunków general cargo i usługi logistyczne. Z kolei w południowej części powstają nowe terminale: kontenerowy i RoRo, które mają rozpocząć działalność w pierwszym kwartale 2021 r. Roczne możliwości przeładunkowe PLT wyniosą 300 tys. TEU, 90 tys. jednostek RoRo i 700 tys. ton ładunków masowych. Na obszarze portu do dyspozycji są niezagospodarowane tereny, na których w przyszłości możliwe będzie dalsze rozbudowanie infrastruktury terminalowej. Transakcja przejęcia udziałów w PLT po zatwierdzeniu przez odpowiednie organy kontrolne ma być sfinalizowana w styczniu 2021 r. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close