Partnerzy portalu

METRANS przygotowuje się do rozbudowy hubu logistycznego w Gądkach

METRANS rozbudowuje swoją sieć terminali i połączeń intermodalnych w krajach Europy Środkowej. W Polsce głównym obiektem tej spółki jest hub w Gądkach pod Poznaniem, który będzie w najbliższych latach rozbudowywany – zapowiada Tomasz Mioduszewski, dyrektor zarządzający METRANS Polonia.

METRANS przygotowuje

Spółka HHLA i METRANS oferują swoim klientom możliwość wystawienia certyfikatu zeroemisyjnego przewozu ładunku w kontenerach. Czy certyfikaty dostępne są także dla polskich spedytorów?

– Oczywiście, produkt ten jest jak najbardziej dostępny dla polskich klientów.  Połączenie pomiędzy Hamburgiem i Bremerhaven a polskimi terminalami w Gądkach, Dąbrowie Górniczej, Pruszkowie i Kątach Wrocławskich może być zrealizowane przy zachowaniu warunku neutralności dla środowiska.  

Zobacz także: METRANS uruchomił bezemisyjne przewozy intermodalne

Dużo uwagi poświęcacie ekologii. Jakie nowe przyjazne dla środowiska technologie wprowadziliście Państwo bądź będziecie wdrażać w najbliższych latach. 

– Jednym z problemów z którym zmagają się przewozy kolejowe jest hałas powstający przy hamowaniu składów. Aby ograniczyć negatywny wpływ tego zjawiska na otoczenie wszystkie wagony METRANS-u zostały wyposażone w ciche hamulce. Dokonaliśmy tego wyprzedzając obligujące nas do tego terminy. Posiadamy 3 lokomotywy hybrydowe, wykorzystywane do prac manewrowych w porcie Hamburg. Nasze składy prowadzone są przez nowoczesne, wielosystemowe lokomotywy trakcyjne, wykorzystujące prąd z sieci, także nieemitujące spalin. HHLA, nasza spółka matka wdraża szereg proekologicznych rozwiązań na terminalach, w tym elektryfikację urządzeń przeładunkowych oraz wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych. Aktywnie rozwijany i promowany jest już produkt HHLA Pure. Celem całej grupy HHLA jest osiągniecie do roku 2040, w obszarze prowadzonej działalności gospodarczej neutralności klimatycznej.

Jak będzie się kształtować siatka połączeń METRANS? Czy planowane jest uruchomienie nowych kierunków?

– Na bieżąco analizujemy sytuację i pracujemy nad nowymi połączeniami. Na dzień dzisiejszy, najwięcej dzieje się na osi Nowego Jedwabnego Szlaku, gdzie uruchamiamy nowe trasy, na przykład przez przejście Mamonowo — Braniewo, a także oczywiście Małaszewicze, które są niezaprzeczalnie wrotami łączącymi Wschód z Zachodem. W ramach przewozów realizowanych przez Grupę METRANS prowadzimy również od granicy polsko-czeskiej pociągi jadące z i do Triestu. Obecnie są to pociągi blokowe, uruchamiane na zlecenie klientów i dla nich dedykowane. W uzupełnieniu transportu kolejowego METRANS oferuje usługę dostawy samochodowej: pierwszej i ostatniej mili. Działamy jako przewoźnik kolejowy, operator terminali oferując kompletny produkt transportu intermodalnego. Na każdym z terminali działa agencja celna, która jest naturalnym wsparciem kompleksowego rozwiązania. Głównym ładunkiem, który transportujemy są kontenery. W Polsce koncentrujemy się na tych połączeniach i lokalizacjach, które już obsługujemy, rozwijamy je i doskonalimy finalny produkt.

A czy są planu rozbudowy polskich terminali?

– Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowań do rozbudowy terminalu w Gądkach pod Poznaniem. Ubiegamy się o konieczne zgody i pozwolenia. Terminal w Gądkach stanowi centralny punkt przeładunkowy, tak zwany HUB, dla kontenerów jadących do/z Hamburga, Duisburga czy Bremerhaven. W nim również spotykają się kontenery przewożone z/do końcowych terminali METRANS w Polsce. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close