Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

HHLA i Cosco negocjują sprzedaż udziałów w hamburskim terminalu CTT

Spółka HHLA prowadzi rozmowy z Cosco Shipping Ports ws. sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji Container Terminal Tollerort (CTT) w Hamburgu. Niemiecki operator terminali oczekuje, że taka umowa wzmocni współpracę z chińskim partnerem.

CTT
fot. Rainer Lippert Wikimedia Commons

CTT jest jednym z trzech głębokowodnych terminali grupy HHLA w Hamburgu. Posiada cztery nabrzeża, które mogą przyjąć statki o zanurzeniu 15 m. CTT jest także portem kontenerowym, który uczestniczy w innowacyjnym projekcie wykorzystania paliwa wodorowego w Hamburgu.

Czytaj także: HHLA i Port Hamburg w pionierskim projekcie paliwa wodorowego

Terminal CTT obsługuje połączenia 18 armatorów, w większości świadczących usługi żeglugi bliskiego zasięgu. Cosco jest jedną z firm realizujących serwisy międzykontynentalne z tego terminalu. Nabycie przez chińskiego giganta pakietu akcji zapewnić ma większe zainteresowanie uruchamianiem połączeń z i do CTT.

— HHLA oczekuje, że udział wzmocni relacje z chińskim partnerem, a także zapewni trwałe bezpieczeństwo planowania dla terminalu kontenerowego Tollerort w celu ochrony wolumenów i zatrudnienia w porcie w Hamburgu — napisano w oświadczeniu HHLA.

Współpraca międzynarodowa

W ostatnich latach Cosco przejmowało udziały w europejskich terminalach morskich m.in. w Porcie Pireus w którym przejęło pakiet większościowy, terminalu w Antwerpii, Euromax i CSP Zeebrugge. Chińczycy zapowiadali szereg inwestycji w przejętych terminalach m.in. w Pireusie, co spowodowało obawy, że mogą być mniej zainteresowania uruchamianiem połączeń do portów, które nie są ich własnością. Terminale zlokalizowane poza Chinami w kwietniu miały 23% udział w przeładunkach spółki Cosco Shipping Ports. 

Obecnie trwają negocjacje warunków handlowych i prawnych umowy sprzedaż udziałów w CTT. Jak do tej pory nie zawarto, żadnego prawnie obowiązującego porozumienia. Zawarcie umowy będzie wymagało uzyskania przez HHLA i CSP zgody regulatorów rynku w Chinach i Niemczech. 

W ostatnich miesiącach HHLA zwiększała swoje zaangażowania na rynkach zagranicznych. Niemiecka spółka przejęła większość udziałów w terminalu uniwersalnym w Trieście. Metrans – przewoźnik kolejowy i operator intermodalny należący do grupy HHLA z kolei ogłosił plany budowy nowego terminalu lądowego na Węgrzech

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close