Partnerzy portalu

W pogoni za czasem: dlaczego DB Schenker pomaga Rosji przenosić tiry na tory

DB Schenker aktywnie uczestniczy w rozwoju transportu kombinowanego nie tylko w krajach UE, ale także w Rosji. Obecnie firma logistyczna skupia się na wewnętrznej komunikacji rosyjskiej. Jednak w przyszłości planowane jest zorganizowanie tego rodzaju transportu za granicą.

Załadunek naczepy DB Schenker na platformę kolejową w Rosji. Źródło: Koleje Rosyjskie (RŻD).
Załadunek naczepy DB Schenker na platformę kolejową w Rosji. Źródło: Koleje Rosyjskie (RŻD).

Koleje Rosyjskie nadal usuwają tiry z autostrad kraju, opracowując nowe trasy dla transportu kombinowanego. W tym przypadku przewoźnika kolejowego aktywnie wspierają firmy logistyczne, wśród których szczególną rolę odgrywa DB Schenker Russia. Wspólne wysiłki pozwoliły spółkom uruchomić nową regularną trasę o długości ok. 3,4 tys. km do przewozu tirów  koleją. Nowa linia łączy Moskwę z Nowosybirskiem i tym samym ułatwia ruch towarowy między centralnymi regionami Rosji i Syberii. Co przyciąga DB Schenker do transportu kombinowanego w Rosji?

Zalety i korzyści

Istnieją trzy odpowiedzi na to pytanie: niezawodność, oszczędność czasu i przyjazność dla środowiska. Jeżeli chodzi o niezawodność, to przede wszystkim firma logistyczna mówi o transporcie w trudnych warunkach klimatycznych, zwłaszcza zimą. Zwłaszcza ta zima stała się poważnym wyzwaniem dla DB Schenker Russia. „W tym roku opady śniegu były tak obfite, że nawet autostrady federalne w niektórych miejscach stały się nieprzejezdne dla samochodów. Z tego powodu powstało wiele godzin korków, a czas dostaw mógł zostać zakłócony” – poinformowała spółka. Kolej pozwala na swobodny przewóz towarów w niemal każdych warunkach atmosferycznych.

Drugi czynnik to oszczędność czasu. W odniesieniu do trasy Moskwa – Nowosybirsk można powiedzieć, że transport kombinowany oszczędza co najmniej jeden dzień. Tir może podróżować koleją z Moskwy do Nowosybirska w pięć dni, a podróż autostradami trwa sześć lub więcej dni. Trzecim czynnikiem jest zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Europejskie doświadczenie DB Schenker pokazuje, że korzystanie z transportu kombinowanego na trasach o szczególnie dużym natężeniu ruchu towarowego może zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nawet o 83%.

Aspekty rozwojowe

W ramach rozwoju transportu kombinowanego DB Schenker Russia planuje zwiększyć pojemność naczep. Teraz jedna naczepa na trasie Moskwa – Nowosybirsk – Moskwa mieści 33 palety. W przyszłości firma planuje zwiększyć tę liczbę do 40 palet. Ten wynik zostanie osiągnięty dzięki zastosowaniu wydłużonych naczep.

Drugim kierunkiem tej usługi jest uruchomienie nowych tras o długości ponad 1000 km. Właśnie tę odległość DB Schenker Rosja uważa za idealną dla pociągów transportu kombinowanego. Firma logistyczna opracowuje nową trasę, która połączy Moskwę i Petersburg z Dalekim Wschodem. Nowym kierunkiem może stać się także Jekaterynburg, do którego Koleje Rosyjskie prowadzą przewozy tirów na torach od września 2020 roku.

Kierunek zachodni

DB Schenker jest również zainteresowana uruchomieniem pociągów transportu kombinowanego w kierunku zachodnim, czyli do Kaliningradu i portów bałtyckich. Na przykład Koleje Rosyjskie w maju 2020 roku uruchomiły trasę Moskwa – Kaliningrad. To połączenie umożliwia szybkie przekraczanie granic w drodze do rosyjskiej enklawy.

Kolejnym obiecującym kierunkiem rozwoju transportu kombinowanego mogą być trasy do portów krajów bałtyckich. Na przykład ubiegłego lata DB Schenker, Stena Line, LDZ Loģistika oraz FFIFO przetestowały multimodalny, tj. kolejowo-promowy, transport naczep na trasie Moskwa – Orsza – Lipawa – Travemunde. Organizacja takich przesyłek otwiera możliwość wygodnej dostawy naczep do krajów skandynawskich. Zastanawiam się, którą z powyższych tras DB Schenker uzna za najbardziej atrakcyjną do uruchomienia?

Przeczytaj również:

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close