Partnerzy portalu

ONE otrzymał zatwierdzenie AIP dla projektu kontenerowca na amoniak

Singapursko-japoński armator Ocean Network Express otrzymał od norweskiego towarzystwa klasyfikacyjnego DNV zatwierdzenie co do zasady (AIP) dla kontenerowca zasilanego amoniakiem. To kolejna linia żeglugowa, która chce zbudować statek z zeroemisyjnym napędem.

fot. ONE

ONE we współpracy z japońską stocznią Nihon Shipyard (NSY) i DNV pracują nad projektem kontenerowca o pojemności 3500 TEU zasilanego amoniakiem. Jest to cześć strategii osiągnięcia neutralności klimatycznej singapurskiego armatora w 2050 r. Amoniak jako nośnik wodoru jest rozpatrywany jako jedno z paliw przyszłości w żegludze, gdyż cechuje się odpowiednią gęstością energii, by można go wykorzystać do zasilania statków. Obecnie trwa swego rodzaju wyścig w branży żeglugi kontenerowej o to, kto zwoduje pierwszy kontenerowiec na amoniak, w którym uczestniczą firmy z Norwegii, Finlandii i USA.

Czytaj też: Norwedzy chcą zbudować pierwszy kontenerowiec zasilany amoniakiem

— Amoniak to jedno z obiecujących przyszłych paliw żeglugowych o ogromnym potencjale dekarbonizacji żeglugi. Jesteśmy przekonani, że zasady DNV dotyczące amoniaku pomogą naszym klientom w bezpiecznym przyjęciu tego nowego rodzaju paliwa po uruchomieniu infrastruktury. Jesteśmy wdzięczni naszym partnerom JDP za powierzenie nam tego pionierskiego projektu, który pomoże całemu przemysłowi morskiemu w przyjęciu amoniaku jako paliwa żeglugowego — skomentowała Cristina Saenz de Santa Maria, menadżer regionu Południowo-Wschodnia Azja DNV.

Oprócz rozwoju napędu na amoniak Ocean Network Express inwestuje także inne rodzaje paliw alternatywnych. Niedawno przewoźnik ten zamówił w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding 12 kontenerowców o pojemności 13 tys. TEU z napędem na metanol. Statki te mają wejść do służby w 2027 r. Biometanol jest jednym z bezemisyjnych paliw, które cieszą się zainteresowaniem armatorów, choć bardziej popularna jest obecnie technologia e-LNG.

Czytaj też: Branża morska stawia na LNG, ale wyzwaniem są emisje metanu

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close