Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ruszą intermodalne przewozy naczep między Kijowem a Gdańskiem i Kownem

Ukraina wkrótce będzie mieć regularne połączenie intermodalne z Polską i Litwą. Transport naczep w systemie kombinowanym pozwoli rozładować zatory na polsko — ukraińskich przejściach granicznych.

fot. GOL

Spółka Global Ocean Link we współpracy z Kolejami Ukraińskimi (UZ) i LTG Cargo rozpoczęła prace nad regularnym intermodalnym przewozem naczep przez granicę polsko — ukraińską. Pierwszy testowy transport pokonał trasę Kowno — Kijów z rozładunkiem w Obukhiv. Wkrótce ruszyć ma regularny pociąg z 36 wagonami na trasach Kijów — Terminal Intermodalny Kowno oraz Kijów — Port Gdańsk. Trwają również prace nad uruchomieniem kolejowych przewozów kontenerów.

W komunikacie spółki GOL podkreślono, że usługa intermodalna pozwoli rozładować zatory na granicy polsko-ukraińskiej, gdzie od dłuższego czasu samochody ciężarowe tkwią w długich kolejkach na wjazd do Polski, a sytuację pogorszył trwający drugi tydzień protest przewoźników. W poniedziałek 20 listopada na przejściach granicznych utknęło 2900 ciężarówek. Biorąc pod uwagę niską przepustowość przejść drogowych, wynoszącą kilka pojazdów na godzinę, to właśnie przeniesienie transportu na kolej może pozwolić rozładować korki, co pozwoli udrożnić łańcuchy dostaw i przyniesienie oszczędności przewoźnikom i spedytorom.

Czytaj też: Polscy przewoźnicy protestują na przejściach granicznych z Ukrainą

Wcześniej Koleje Ukraińskie i LTG Cargo zapowiedziały uruchomienie połączenia intermodalnego między Ukraina a Portem Kłajpeda. Ukraińcy szukają nowych szlaków transportowych alternatywnych wobec zablokowanych w wyniku działań wojennych portów nad Morzem Czarnym. Z kolei porty morskie w państwach bałtyckich utraciły rynek rosyjski i białoruski po wprowadzeniu sankcji UE na te kraje i mają obecnie niewykorzystany potencjał przeładunkowy, który morze być przeznaczony na obsługę ładunków ukraińskich. Tak zorganizowany transport jest jednak dość kosztowny ze względu na konieczność omijania Białorusi i dwukrotnego przeładunku między składami o rozstawie europejskim i szerokotorowym.

Czytaj też: LTG Cargo i Koleje Ukraińskie testują intermodalny przewóz naczep między Kijowem a Kłajpedą

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close