Partnerzy portalu

Kazachstan, Gruzja i Azerbejdżan powołają spółkę do obsługi transportu na Korytarzu Transkaspijskim

Kazachstan, Azerbejdżan, Turkmenistan i Gruzja zacieśniają współpracę w celu rozwoju intermodalnych połączeń do Europy przez Korytarz Transkaspijski. W projekt ten zaangażowane są porty oraz państwowe koleje. 

fot. Trans-Caspian International Transport Route 

Państwowe koleje Kazachstanu, Gruzji i Azerbejdżanu oraz zarządy kaspijskich portów powołają spółkę joint venture, która będzie organizatorem przewozów intermodalnych wykorzystujący Transkaspijsską Międzynarodową Drogę Transportową (TITR). W ostatnich tygodniach w związku z inwazją Rosji na Ukrainę wzrosło zainteresowanie tą odnogą Nowego Jedwabnego Szlaku. Nowe usługi wykorzystujące trasę przez Azerbejdzan i Turcję postanowiły uruchomić firmy Nurminen, a także holenderski Nunner we współpracy z duisportem.

— Spółka joint venture będzie świadczyć wysokiej jakości usługi multimodalne, transportowe i logistyczne, pomóc w ustaleniu stawki przelotowej za przewóz towarów w krajach, których przedsiębiorstwa kolejowe, porty i przewoźnicy morscy będą założycielami joint venture — zapowiedział Batyr Kotyrev, główny inżynier Kolei Kazachskich.

Nowa spółka będzie działała na podobnej zasadzie jak UTLC ERA, przedsiębiorstwo joint venture Kolei Rosyjskich, Białoruskich i Kazachskich, które odpowiada za przewozy na głównej odnodze Nowego Jedwabnego Szlaku przechodzącej przez Białoruś i Polskę. Koleje Kazachskie zapowiadają m.in. przygotowanie narzędzia IT do obsługi połączeń na Korytarzu Transkaspijskim. Nowa spółka przygotuje też ofertę taryfową, systemy informacyjne i zsynchronizuje procedury. Przewozy intermodalne między Chinami a Europą możliwe stały się dzięki usprawnieniu żeglugi bliskiego zasięgu na Morzu Kaspijskim. Od początku roku ADY Containter wprowadził dwa statki do obsługi połączenia między Baku a Turkmenbaszy.

— Regularne linie feederowe między portami Morza Kaspijskiego zapewniają załadowcom optymalne rozwiązania logistyczne. Umożliwią one dostarczenie ładunku na światowe rynki Europy, Bliskiego Wschodu i krajów Zakaukazia tak szybko i ekonomicznie, jak to tylko możliwe — napisano w komunikacie Kolei Kazachskich.

Jednakże pojawiają się wątpliwości, czy Korytarz Transkaspijski rzeczywiści może być alternatywą dla pociągów przez Białoruś i Rosję, gdyż transit time na tym szlaku jest znacznie dłuższy, co oznacza że połączenie to nie ma przewagi czasowej wobec klasycznych serwisów oceanicznych. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close