Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Polska branża kolejowa apeluje o zamknięcie granicy z Rosją i Białorusią dla transportu lądowego

Organizacje branżowe polskiej kolei zaapelowały o zamknięcie ruchu kolejowego i drogowego przez granice między Unią Europejską a Rosją i Białorusią. O taki ruch zaapelowały Koleje Ukraińskie.

Opuszczone przejście Zubki Białostockie Bierestowica i napisem „pokój”, Wikimedia Commons

Trwa 7 doba inwazji Rosji na Ukrainę. Jak dotąd reakcji na ten akt agresji Kraje Europejskie zamknęły swoją przestrzeń powietrzną dla rosyjskich linii lotniczych. Spowodowało to poważne zakłócenia w ruchu lotniczym. 

Czytaj też: Skutki napaści rosyjskiej na Ukrainę na europejski ruch lotniczy

Organizacje branżowe: Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Forum Kolejowe – Railway Business Forum, Fundacja Prokolej oraz Izba Gospodarcza Transportu Lądowego w odpowiedzi na apel Kolei Ukraińskich zwróciły się do polskiego rządu o podjęcie działań zmierzających do podjęcia przez Komisję Europejską natychmiastowej decyzji polegającej na pełnym zamknięciu kolejowej oraz drogowej granicy pomiędzy Unią Europejską a Rosją i Białorusią, na wzór rozwiązania zastosowanego w transporcie lotniczym. 

— Jako przedstawiciele polskiej branży kolejowej, w pełni popieramy apel Kolei Ukraińskich w kierunku całościowej blokady ważnych elementów rosyjskiej i białoruskiej machiny wojennej – Kolei Rosyjskich oraz Kolei Białoruskich. Obydwa przedsiębiorstwa aktywnie uczestniczą w niesprawiedliwej, brutalnej wojnie, stanowiąc logistyczne wsparcie dla armii i służb rosyjskich i białoruskich. Tym samym każda złotówka lub każde euro zarobku dla Kolei Rosyjskich oraz Kolei Białoruskiej może być – i z dużym prawdopodobieństwem jest – wykorzystywana w celu realizacji zbrodniczych celów wojny, w tym również do przewozu broni służącej atakom na cele zarówno wojskowe, jak i cywilne — napisano w apelu.

Unia Europejska nałożyła w poniedziałek sankcje na Koleje Rosyjskie, które blokują im dostęp do instrumentów finansowych i ubezpieczeń, jednak nie blokują możliwości organizowania transgranicznych przewozów kolejowych. Mimo to część przewoźników wstrzymała ruch pociągów na Nowym Jedwabnym Szlaku, a niektóre firmy ubezpieczeniowe przestały ubezpieczać tych usług transportowych w obawie o bezpieczeństwo.

Czytaj też: Sankcje na Koleje Rosyjskie nie wstrzymały ruchu pociągów na NJS, choć część firm rezygnuje

 Jednak zdaniem polskich organizacji kolejowych to za mało. Sankcje na Koleje Rosyjskie i Koleje Białoruskie powinny być bardziej dotkliwe. — Równocześnie apelujemy o nałożenie pełnych sankcji na Koleje Rosyjskie oraz Koleje Białoruskie w ten sposób, aby transport towarów do Unii Europejskiej z wykorzystaniem na jakimkolwiek odcinku łańcucha logistycznego w/w podmiotów został w pełni zakazany. Zwracamy się również z apelem do wszystkich podmiotów z branży logistycznej o zaprzestanie jakichkolwiek kontaktów handlowych z przedstawicielami Kolei Rosyjskich i Białoruskich oraz z przewoźnikami drogowymi z tych krajów. Apelujemy również do wszystkich organizacji międzynarodowych, których członkiem pozostają w/w podmioty, o natychmiastowe wykluczenie ze swoich struktur w/w przedsiębiorstw — napisano w apelu. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close