Partnerzy portalu

Branża kolejowa chce zmian w Dyrektywie TEN-T

Tagi: CER, ERTMS, TEN-T,

Wspólnota Europejskich Firm Kolejowych i Infrastrukturalnych (CER) chce przyspieszenia zabudowy systemu ERTMS/ETCS i wpisania skrajni umożliwiającej przewozy naczep P/C 400 pociągami do nowelizacji Dyrektywy o TEN-T. 

CER w przyjętym we wrześniu stanowisku uważa, że instalacja ERTMS jest niezbędnym warunkiem do zwiększenia konkurencyjności międzygałęziowej kolei i przeniesienia ładunków z dróg, co jest celem polityki transportowej UE. W tym celu konieczne jest zapewnienie odpowiedniego finansowania oraz scentralizowanego zarządzania na poziomie Unii Europejskiej. ERTMS może służyć jako podstawa do przyszłej cyfryzacji kolei w tym rozwoju szynowego transportu autonomicznego.

Czytaj też: DB Cargo będzie testować autonomiczne pociągi w Holandii

Równie istotna zdaniem przedstawicieli branży kolejowej jest nowelizacja Dyrektywy o TEN-T. CER proponuje by w nowej wersji dyrektywy poprawiono zasady współpracy między organami zarządzającymi Kolejowymi Korytarzami Towarowymi (RFC) i Siecią Korytarzy Bazowych (CNC), aby lepiej rozpoznawano priorytety inwestycyjne oraz wąskie gardła w infrastrukturze kolejowej. 

Kolejna propozycja dotyczy uwzględnienia warunków przewożenia naczep P/C 400 pociągami w wymogach dla skrajni korytarzy TEN-T. Obecnie przewozy tego typu jednostek są hamowane przez różne bariery administracyjne np. we Francji, a infrastruktura kolejowa nie wszędzie jest dostosowana do takich składów, na co zwraca też uwagę Europejskie Stowarzyszenie Kolei Towarowej.

Czytaj też: ERFA opublikowała raport o barierach rozwoju kolei towarowej

Dużym problem jest też integracja infrastruktury kolejowej na obszarach miejskich z korytarzami TEN-T. Brakuje elementów infrastruktury ostatniej mili, szczególnie na lotniskach i w portach morskich. Tymczasem lepsza integracja kolei z portami pozwoliłaby znacząco zmniejszyć udział nieekologicznych przewozów drogowych w transporcie towarów.

— Przyspieszone wdrożenie ERTMS ma kluczowe znaczenie dla zmiany modalnej przewidzianej w Zielonym Ładzie, pod warunkiem istnienia odpowiednich opcji finansowania i finansowania. CER jest głęboko przekonany o potrzebie wdrożenia ERTMS w celu rozwiązania istniejących wąskich gardeł. Zmiana rozporządzenia w sprawie TEN-T, które musi promować przyjazne dla klimatu alternatywy, takie jak kolej, jest równie istotna, jeśli ambitny cel zapewnienia 90% redukcji emisji z transportu do 2050 r. mógł zostać osiągnięty — skomentował Alberto Mazzola, dyrektor generalny CER.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close