Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Na Nowy Jedwabny Szlak wyjechało ponad 10 tys. pociągów od początku roku

Od początku roku do końca sierpnia na kolejowy Nowy Jedwabny Szlak wyprawiono ponad 10 tys. pociągów z Chin do Europy. Jest to wzrost blisko o jedną trzecią w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. 

pociągów
fot. China State Railway

Jak poinformowały Państwowe Koleje Chińskie, poziom 10 tys. pociągów osiągnięto w tym roku dwa miesiące wcześniej niż rok temu. Przez pierwsze osiem miesięcy 2021 r. wysłano drogą kolejową z Chin do Europy 964 tys. TEU. Stanowi to wzrost o 40% rok do roku.

Chińskie Koleje Państwowe zapewniają, że starają się wprowadzać usprawnienia w funkcjonowaniu operacji kolejowych na NJS, na którym z powodu dużego wzrostu popytu na przewozy połączonego z ograniczoną przepustowością szlaku, pojawiło się zjawisko kongestii. Jednym ze sposobów jest wytaczanie alternatywnych tras dla przewozu ładunków omijających najbardziej zatłoczone terminale i kolejowe przejścia graniczne. Obecnie wykorzystywane są 73 trasy docierające do 170 miast w 23 państwach europejskich.

Transport w czasie pandemii

Podczas pandemii covid-19 Nowy Jedwabny Szlak zapewnił nieprzerwane dostawy ładunków w tym produktów medycznych niezbędnych do walki z pandemią. Jednak w związku z pojawieniem się w Chinach wariantu delta koronawirusa i wprowadzeniem polityki „zero tolerancji dla pandemii” w ostatnich tygodniach pojawiły problemy na NJS. Część załóg chińskich terminali intermodalnych została poddana kwarantannie co ograniczyło możliwości przeładunkowe. Z tego powodu narosły dodatkowe opóźnienia pociągów, które nałożyły się na wcześniejsze problemy kongestii.

Czytaj też: Rosną opóźnienia na Nowym Jedwabnym Szlaku

Od maja 2020 każdego miesiąca wyprawianych jest ponad 1000 pociągów z Chin do Europy. Natomiast od maja br. liczba ta osiągnęła poziom 1300 składów miesięcznie. Wzrost liczby uruchamianych pociągów na NJS możliwy jest dzięki rozbudowie terminali na granicy chińsko — kazachskiej. W czerwcu rozpoczął przeładunki nowy terminal w Dostyk.

O przyszłości kolejowych przejść granicznych będziemy dyskutować podczas konferencji „Kolejowe przejścia graniczne – klucz do eksportu i tranzytu”. Oprócz rozmów z ekspertami i przedstawicielami branży możliwy będzie udział w wizycie studyjnej na terminalach przeładunkowych. Konferencja odbędzie się 20 — 22 października w Janowie Podlaskim / Małaszewiczach. Organizatorami wydarzenia są redakcja IntermodalNews.pl oraz Fundacja ProKolej.

Zapisy na wydarzenie i dodatkowe informacje:

mail: malaszewicze@kolej365.pl

https://kolej365.pl/kolejowe-przejscia-graniczne/

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close