Partnerzy portalu

METRANS realizuje bezemisyjne przewozy kontenerowe

METRANS przewiózł od początku roku 527 tys. TEU w intermodalnych usługach bezemisyjnych obejmujących pociągi jadące z i do portów Koper, Bremerhaven i Hamburg.

 składy METRANS

Realizacja przewozów neutralnych klimatycznie możliwa jest dzięki wykorzystaniu lokomotyw elektrycznych, hybrydowych lokomotyw manewrowych, 80-stopowych lekkich wagonów platform zaprojektowanych przez spółkę, a także wykorzystaniu pociągów blokowych, które nie wymagają operacji rozrządowych. 

W porównaniu z konwencjonalnymi pociągami kontenerowymi, składy METRANS emitują średnio 60% mniej CO2. Dokładne dane o emisji obliczone za pomocą kalkulatora ECO TransIT wskazują na oszczędność emisji gazów cieplarnianych na trasach: z Hamburga do Ceskiej Trebovej na poziomie 47,91%, a do Dunajskiej Stredy 73,98%. Natomiast redukcje emisji dla pociągów jadących z i do Bremerhaven wynoszą 61,4% a Koper 52,7%. 

Czytaj też: Ważne wnioski z raportu IPCC dla branży transportowej

Wartości emisji CO2 generowane przez przewozy METRANS kontrolowane i certyfikowane przez TÜV Nord wskazują, że przewoźnik ten zaoszczędził 26251 ton w tym roku. Spółka umożliwia swoim klientom od 2019 r. pozyskanie certyfikatów poświadczających, że proces przeładunku i przewozu kontenera odbył się bez emisji gazów cieplarnianych. 

Działania kompensacyjne

Ponieważ, część operacji manewrowych i przeładunkowych ciagle odbywa się z użyciem urządzeń wykorzystujących energię z paliwa kopalnych spółka prowadzi działania kompensacyjne, aby zrównoważyć powstałą w ten sposób emisję gazów cieplarnianych. Działania te obejmują budowę turbin wiatrowych w Indiach, dzięki którym zaoszczędzono 20 tys. t CO2. Firma pozyskuje też energię elektryczną ze źródeł odnawialnych, wspiera budowę farmy wiatrowej w Turcji: 35 turbin o mocy maksymalne 3 MW zostanie zamontowane w miejscowościach Balikesir i Bursa. Łącznie mają generować średnio 431,275 MWh rocznie.

Od początku 2021 r. pociągi METRANS w Niemczech i Austrii wykorzystują wyłącznie zieloną energię. W następnych latach spółka planuje inwestycje w technologie, które pozwolą na dalszą redukcję emisji gazów cieplarnianych, które są częścią programu Pure — Zero realizowanego w grupie HHLA. Planowana jest m.in elektryfikacja urządzeń terminalowych oraz inwestycje w innowacyjne technologie wykorzystujące tzw. zielony wodór w portach kontenerowych grupy. W styczniu zamówiono też 16 elektrycznych pojazdów autonomicznych do obsługi terminalu Altenwerder.

Czytaj też: HHLA i Port Hamburg w pionierskim projekcie paliwa wodorowego

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close