Partnerzy portalu

MSC i Shell będą współpracować w celu dekarbonizacji żeglugi

MSC i Shell zawarły porozumienie ws. długoterminowej współpracy w zakresie dekarbonizacji żeglugi morskiej. MSC deklaruje, że w ubiegłym roku osiągnął relatywną redukcję emisji CO2 o 44,3% w porównaniu z 2008 rokiem.

Shell
fot. MSC

MSC Mediterranean Shipping Company i Shell podpisały memorandum dotyczące długoterminowej współpracy w rozwijaniu bezpiecznych i zrównoważonych technologii, które zredukują emisje gazów cieplarnianych obecnej floty statków i pozwolą wprowadzić zeroemisyjne jednostki w przyszłości. Shell i MSC współpracują przy podobnych projektach już od 10 lat, a efektem tego są projekty stosowania biopaliwa bunkrowego oraz dostosowanie statków do norm emisji tlenków siarki. W następnych latach przedsiębiorstwa chcą rozwijać technologie zeroemisyjne. Tym samym jeden z największych armatorów żeglugi morskiej wychodzi na przeciw ambitnym celom zawartym w pakiecie „Fit for 55” ogłoszonym w ubiegłym tygodniu przez Komisję Europejską, który większy niż dotychczas nacisk kładzie na dekarbonizację żeglugi.

Czytaj też: Fit for 55 — KE przedstawia nowe cele klimatyczne dla transportu i całej gospodarki

— Aby osiągnąć ten ostateczny cel, jakim jest całkowita dekarbonizacja, musimy przyjrzeć się zestawowi rozwiązań. Potrzebujemy znaczących postępów w badaniach i rozwoju oraz opracowywaniu paliw. MSC z zadowoleniem przyjmuje takie partnerstwa z firmą Shell, które mają na celu ułatwienie międzysektorowej wymiany informacji i udowodnienie, że współpraca jest kluczem do określenia najlepszej drogi do przyszłości zerowej emisji netto — komentuje Bud Darr wiceprezes Grupy MSC.

Nowatorskie projekty

Wśród technologii, nad którymi będą pracować te koncerny wymieniono wodorowe ogniwa paliwowe, zastosowanie biometanolu, bio-LNG i paliwo syntetyczne. Na pierwszym etapie zaplanowano stosowanie napędu LNG, który z czasem będzie można zastąpić, którymś z wariantów paliwa zeroemisyjnego.

— Shell chce odgrywać kluczową rolę w przejściu na zeroemisyjność. Współpraca z naszymi klientami w celu rozwoju nowych technologii i paliw pomoże przyspieszyć postęp. Połączenie doświadczenia MSC jako jednej z największych na świecie firm żeglugowych z doświadczeniem Shella jako globalnego dostawcy energii pomoże w opracowaniu skutecznych rozwiązań dla tej ważnej części światowej gospodarki — skomentowała Melissa Williams, prezes Shell Marine.

MSC chwali się, że w porównaniu z 2008 r. osiągnęło znaczny 44,3% poziom redukcji relatywnej emisji CO2 (czyli w przeliczeniu na tonokilometr pracy przewozowej). Wynik ten jest skutkiem wprowadzenia nowych, większych kontenerowców, które cechują się większą efektywnością energetyczną. Wśród takich statków jest zwodowany w 2019 r. MSC Gülsün. Jednak dalsza redukcja emisji nie będzie już możliwa przez budowanie większych statków, lecz będzie wymagała inwestycji w nowe technologie. 

Czytaj też: W poszukiwaniu alternatywnego napędu – rośnie flota statków na metanol

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close