Containerships uruchomił nową usługę łączącą Port Gdynia z Wielką Brytanią
Containerships, spółka świadcząca serwisy żeglugi krótkiego zasięgu należąca do grupy CMA CGM uruchomiła nową usługę na popularnej trasie łączącej terminal BCT w porcie Gdynia z Wielką Brytanią. Transport intermodalny przejmuje coraz więcej ładunków między Polską a tym krajem od czasu brexitu.

kees torn Wikimedia Commons
Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej część spedytorów zdecydowała się przenieść ładunki w przewozach z i do tego kraju z powrotem na morze. W ostatnich miesiącach zwiększono liczbę połączeń short sea między portami brytyjskimi a kontynentem.
Czytaj także: Handel z Wielką Brytanią wraca na morze. Port Gdynia z nowym połączeniem
Kolejnym armatorem, który zwiększył zdolności przewozowe na tej trasie jest Containerships, który zainaugurował usługę BALT 7, łączącą porty: Gdynia i Kłajpeda z brytyjskimi Teesport i Tilbury. Statki transportują puste kontenery do Polski aby spełnić coraz większe zapotrzebowanie na sprzęt na naszym rynku. Połączenie stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty bałtyckie i brytyjskie. Cotygodniowy serwis ruszył 25 czerwca. Usługa jest realizowana przez dwa statki o pojemności 1380 TEU z napędem LNG: Containerships Stellar i Containership Nord, które oferują większą pojemność niż wcześniejsze jednostki na tej trasie.
Port Gdynia dzięki rozbudowanej siatce połączeń zapewnia dostęp do wielu regionów w środkowej Europie. Z Gdyni statki wypływają we wtorki, a do portu Kłajpeda zawijają w czwartki. Natomiast statki do Wielkiej Brytanii wypływają z Gdyni w soboty, a do Teesport zawijają w środy. Urządzenia do cross-dockingu umożliwiają przeniesienie kontenera na statek i zwolnienie ciężarówki.

Nowoczesne statki
— Ta nowa trasa jest częścią zaangażowania Containerships w dostarczanie bardziej zrównoważonych multimodalnych rozwiązań transportowych w całej Europie oraz dalszą modernizację i rozwój tras i usług. Wraz z uruchomieniem tej usługi Containerships uzupełni swoją flotę statków napędzanych LNG i będzie obsługiwać 3 usługi obsługiwane wyłącznie przez 6 statków napędzanych LNG o pojemności 1380 TEU każdy — napisano w komunikacie spółki.
Containership Stellar to nowy statek z napędem na LNG, zbudowany w 2021 r. w stoczni Guangzhou Wenchong Shipyard w Chinach. Armator obecnie wykorzystuje cztery takie statki w operacjach na Morzu Bałtyckim, gdzie od 2015 r. obowiązują bardzo restrykcyjne normy emisji tlenków siarki przez jednostki pływające, co skłania do wykorzystania napędu LNG. W Porcie Gdynia od 2019 r. możliwe jest bunkrowanie takim ekologicznym paliwem.
Czytaj także: Napęd LNG cieszy się coraz większą popularnością wśród armatorów