Partnerzy portalu

Containerships uruchomił nową usługę łączącą Port Gdynia z Wielką Brytanią

Containerships, spółka świadcząca serwisy żeglugi krótkiego zasięgu należąca do grupy CMA CGM uruchomiła nową usługę na popularnej trasie łączącej terminal BCT w porcie Gdynia z Wielką Brytanią. Transport intermodalny przejmuje coraz więcej ładunków między Polską a tym krajem od czasu brexitu.  

fot.
kees torn
Wikimedia Commons

Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej część spedytorów zdecydowała się przenieść ładunki w przewozach z i do tego kraju z powrotem na morze. W ostatnich miesiącach zwiększono liczbę połączeń short sea między portami brytyjskimi a kontynentem.

Czytaj także: Handel z Wielką Brytanią wraca na morze. Port Gdynia z nowym połączeniem

Kolejnym armatorem, który zwiększył zdolności przewozowe na tej trasie jest Containerships, który zainaugurował usługę BALT 7, łączącą porty: Gdynia i Kłajpeda z brytyjskimi Teesport i Tilbury. Statki transportują puste kontenery do Polski aby spełnić coraz większe zapotrzebowanie na sprzęt na naszym rynku. Połączenie stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty bałtyckie i brytyjskie. Cotygodniowy serwis ruszył 25 czerwca. Usługa jest realizowana przez dwa statki o pojemności 1380 TEU z napędem LNG: Containerships Stellar i Containership Nord, które oferują większą pojemność niż wcześniejsze jednostki na tej trasie.

Port Gdynia dzięki rozbudowanej siatce połączeń zapewnia dostęp do wielu regionów w środkowej Europie. Z Gdyni statki wypływają we wtorki, a do portu Kłajpeda zawijają w czwartki. Natomiast statki do Wielkiej Brytanii wypływają z Gdyni w soboty, a do Teesport zawijają w środy. Urządzenia do cross-dockingu umożliwiają przeniesienie kontenera na statek i zwolnienie ciężarówki.

Nowoczesne statki

— Ta nowa trasa jest częścią zaangażowania Containerships w dostarczanie bardziej zrównoważonych multimodalnych rozwiązań transportowych w całej Europie oraz dalszą modernizację i rozwój tras i usług. Wraz z uruchomieniem tej usługi Containerships uzupełni swoją flotę statków napędzanych LNG i będzie obsługiwać 3 usługi obsługiwane wyłącznie przez 6 statków napędzanych LNG o pojemności 1380 TEU każdy — napisano w komunikacie spółki.

Containership Stellar to nowy statek z napędem na LNG, zbudowany w 2021 r. w stoczni Guangzhou Wenchong Shipyard w Chinach. Armator obecnie wykorzystuje cztery takie statki w operacjach na Morzu Bałtyckim, gdzie od 2015 r. obowiązują bardzo restrykcyjne normy emisji tlenków siarki przez jednostki pływające, co skłania do wykorzystania napędu LNG. W Porcie Gdynia od 2019 r. możliwe jest bunkrowanie takim ekologicznym paliwem. 

Czytaj także: Napęd LNG cieszy się coraz większą popularnością wśród armatorów

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close