Partnerzy portalu

Handel z Wielką Brytanią wraca na morze. Port Gdynia z nowym połączeniem

Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej coraz więcej importerów i eksporterów decyduje się przenieść ładunki w tym kierunku z transportu drogowego na morski. W związku z rosnącym popytem, Unifeeder zdecydował się dodać Port Gdynia do siatki połączeń między UE, a Wielką Brytanią.

Unifeeder

Brexit spowodował sporo mian w obsłudze przewozu towarów między Unią Europejską a Wielką Brytanią. Obecnie handel z tym krajem odbywa się na takich samych zasadach jak z Chinami, a to oznacza sporo nowych obowiązków związanych z odprawami i kontrolami celnymi. Na przejściach granicznych między UE a Wielką Brytanią w ostatnich miesiącach często dochodziło do zatorów np. z powodu restrykcji sanitarnych, a kierowcy ciężarówek stali w długich kolejkach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na organizację przewozów jest brak kierowców. Z tych powodów od początku roku obserwujemy wzrost zainteresowania usługami feederowymi w przewozach ładunków między krajami UE, w tym Polską, a Wielką Brytanią. Armatorzy i operatorzy korzystający z transportu morskiego są dobrze przygotowani do realizacji łańcuchów dostaw obejmujących kraje niebędące członkami Unii. 

Zobacz także: Przewozy ładunków między Polską a Wielką Brytanią mogą wrócić na kontenerowce

Nowe połączenie Unifeeder z Gdyni

Jednym z operatorów logistycznych, który zdecydował się na rozszerzenie możliwości przewozu ładunków przez Kanał la Manche, jest Unifeeder, który realizuje regularne połączenia feederowe w basenie Morza Północnego i Bałtyku. Spółka ogłosiła właśnie uruchomienie nowego cotygodniowego połączenia między Portem Gdynia a DB World London Gateway. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na skonteneryzowane rozwiązania E2E do i z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z harmonogramem statki będą wypływać z Portu Gdynia w poniedziałki, do Londynu docierać w piątki/soboty. Połączenie jest realizowane w ramach pętli obejmującej St. Petersburg, Bremerhaven i Antwerpię.

— Nowe połączenie potwierdza dobrą kondycję Portu Gdynia, który pomimo ogromnych wyzwań, zakończył 2020 r. ze wzrostem – 2,9% w stosunku do 2019 r., a wzrost w przeładunkach kontenerów wyniósł 0,9% r/r. Kolejne regularne połączenie jest dowodem na niesłabnące zapotrzebowanie na transport skonteneryzowany, w obliczu którego budowa Portu Zewnętrznego zdaje się być koniecznością — skomentował Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close