Partnerzy portalu

Szybki wzrost przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku

Tagi: NJS, RŻD, UTLC ERA,

Transport kontenerów między Chinami a Europą na rosyjskiej sieci kolejowej w okresie od stycznia do maja 2021 wzrósł o 60% w porównaniu do ubiegłego roku. Szybciej rośnie przewóz jednostek w kierunku wschodnim.

Chinami
fot. UTLC ERA

Przez pierwsze pięć miesięcy 2021 r. na liniach kolejowych łączących Chiny i Unię Europejską przez Rosję przetransportowano łącznie 292.100 TEU, z czego 278.800 stanowiły pełne skrzynie. Na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku przewieziono 2,2 mln ton ładunku, co stanowi wzrost 1,8 razy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku — poinformowały Koleje Rosyjskie RŻD.

Z kolei UTLC ERA, która organizuje przewozy intemrodalne między Chinami a UE przez Kazachstan, Rosję i Białoruś poinformowała, że maju pobity został kolejny rekord przewozów: po raz pierwszy na tej głównej odnodze NJS przetransportowano ponad 60 tys TEU w ciągu jednego miesiąca. Natomiast od stycznia do maja UTLC ERA przewiozła 274.400 TEU – o 60% więcej niż rok temu.

Kolej przejmuje ruch między Chinami a UE

Wyższa dynamika wzrostu dotyczy pociągów w kierunku wschodnim. Z danych Kolei Rosyjskich wynika, że omawianym okresie transport kontenerów z Chin do Rosji wzrósł 1,6 razy do poziomu 188.400 TEU, natomiast w przeciwnym kierunku  2,2 razy do poziomu 103.700 TEU. Szybszy przyrost liczby kontenerów wysyłanych z Europy do Chin jest odpowiedzią na problem dostępności jednostek w chińskich portach, który spowodował duże zakłócenia w światowym transporcie morskim.

Czytaj także: Niezawodność rozkładu przewoźników morskich przebiła… podłogę

Koleje Rosyjskie informują, że szybki wzrost przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku to zarówno efekt rosnącego wolumenu handlu między UE a Chinami jak i usprawnieniami, które wprowadzają przewoźnicy oraz zarządcy infrastruktury kolejowej. RŻD w ostatnim okresie wprowadzała „konkurencyjne warunki cenowe” z kolei stawki frachtu w transporcie oceanicznym biją kolejne rekordy, co skłania spedytorów do szukania alternatywnych form transportu dla ładunków. Obecnie nawet ładunki wysyłane do chińskich miast portowych zaczynają trafiać koleją.

Czytaj także: Maersk przewozi ładunki koleją z Hiszpanii do Chin

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close