Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Maersk przewozi ładunki koleją z Hiszpanii do Chin

Tagi: Maersk, NJS, RTSB,

Maersk we współpracy z RTSB uruchomił pierwszy pociąg blokowy przewożący produkty chemiczne z Hiszpanii do Chin. Armator zorganizował transport lądowy, gdyż szlaki oceaniczne z Europy do Azji obecnie są zatkane.

Maersk
fot. Maersk

Pierwszy pociąg przewożący 37 40-stopowych kontenerów wyruszył z Hiszpanii do Chin przez Duisburg oraz Małaszewicze. Docelowy terminal znajduje się w nadmorskim Nansha, stolicy prowincji Guangdong w południowej części Chin. To kolejny pociąg intermodalny uruchomiony przez jednego z największych armatorów oceanicznych. Przewóz kontenerów z Cartagena do Nansha zajmie 32 dni, a ładunek dotrze tam pod koniec czerwca

Przewoźnicy morscy od kilku miesięcy szukają alternatywnych gałęzi transportu z powodu kongestii w portach i problemach z dostępnością kontenerów. W ostatnich tygodniach w chińskich portach w tym również w Nanshan była spora kongestia, a kontenerowce muszą czekać na kotwicy na wpłynięcie do terminali. Z tego powodu Maersk postanowił zorganizować transport koleją. 

Czytaj także: Druga strona medalu transportu morskiego

— W chwili obecnej zdolności przewozowe w transporcie oceanicznym w kierunku wschodnim są ograniczone. Cały czas staramy się spełnić zlecenia naszych klientów. Znaleźliśmy rozwiązanie dla dużej firmy z branży chemicznej. Zintegrowaliśmy różne gałęzie transportu, aby zapewnić elastyczność i niezawodność dostawy produktów chemicznych — skomentował Javier Martin, szef regionu South West Europe and Maghreb w segmencie Intermodal Maersk. 

Transport chemikaliów

Kombinowany transport cargo chemicznego jest zadaniem złożonym, wymagającym dobrego przygotowania. Kolej międzykontynentalna zdaniem Maersk jest dobrym rozwiązaniem dla łańcuchów dostaw w branży chemicznej. Warto też podkreślić, że jest to pierwszy pociąg z ładunkiem eksportowym z Europy Południowej do Azji, który duński armator uruchomił we współpracy z przewoźnikiem RTSB, który ma duże doświadczenie na Nowym Jedwabnym Szlaku.

— Będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami kolejowymi w celu zapewnienia szybkiej i niezawodnej usługi klientom. Ten międzykontynentalny pociąg blokowy jedzie zgodnie z założonym rozkładem jazdy, co jest podstawą dla dalszego rozwoju tranzytu międzykontynentalnego. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem kolejnego pociągu do Szanghaju, który przewiezie 41 kontenerów 40-stopowych — powiedział James Seale, menadżer produktu Maersk.

Oprócz problemów z kongestią w portach dużym czynnikiem sprzyjającym uruchomieniu nowych pociągów na Nowym Jedwabnym Szlaku są wysokie stawki frachtu morskiego, które sprawiają, że kolej staje się konkurencyjna nie tylko czasowo ale też cenowo. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close