Partnerzy portalu

TransContainer wysłał pierwszą partię bitumu w kontenerach do Chin

TransContainer znalazł nowy rodzaj ładunków, aby zwiększyć eksport koleją z Rosji do Chin. Firma logistyczna zorganizowała pierwszą wysyłkę bitumu w kontenerach. Ten serwis ma stać się regularnym.

Pociąg z kontenerami TransContainer. Źródło: Koleje Rosyjskie (RŻD).
Pociąg z kontenerami TransContainer. Źródło: Koleje Rosyjskie (RŻD).

Rosyjskie firmy logistyczne nadal zwiększają konteneryzację na krajowej sieci kolejowej. Przede wszystkim dotyczy to towarów eksportowych transportowanych koleją do Chin. Od niedawna z Rosji do Chin rozpoczęły się regularne kursowania pociągów kontenerowych załadowanych węglem. Teraz konteneryzacja dosiegnęła bitumu.

W ostatnich dniach stycznia TransContainer wysłał pierwszy pociąg kontenerowy z nowym ładunkiem. Pociąg, składający się z 38 czterdziestostopniowych kontenerów typu high cube, opuścił Ufę i udał się do chińskiego miasta Chengdu. Do przekroczenia rosyjsko-chińskiej granicy firma na prośbę klienta wybrała przejście graniczne w Zabajkalsku. Podróż z Ufy do Zabajkalska trwa 9 dni.

Ładowanie bitumu do kontenerów

Klientem nietypowego transportu była Błagowieszczeńska fabryka bitumu, która znajduje się na północnych obrzeżach Ufy. Wcześniej firma dostarczała asfalt do klientów w Rosji i za granicą w krytych wagonach lub tirami. Takie metody transportu są dość kosztowne. W przypadku korzystania z wagonów krytych, na rosyjsko-chińskiej granicy miało miejsce dość długie przeładowanie towarów. Konteneryzacja nie wyklucza tego procesu, jednak znacznie go ułatwia.

 Wlewanie bitumu do pojemników typu clovertainer Źródło: Bonwarren Trading Limited.
Wlewanie bitumu do pojemników typu clovertainer Źródło: Bonwarren Trading Limited.

Pomimo swojej prostoty załadunek i rozładunek bitumu z kontenerów wymaga pewnych manipulacji. W fabryce substancję wlewa się do clovertainera. Jest to specjalny pojemnik do transportu bitumu, który jest produkowany ze sklejki (paleta i pokrywa) oraz wytrzymałej tektury. Wnętrze pojemnika wyłożone jest silikonowanym papierem.

Clovertainery  ładowane są do kontenerów w kilku poziomach za pomocą wózka widłowego. W rezultacie jedna jednostka może pomieścić do 25 ton bitumu. Ponadto zastosowanie specjalnych pojemników ułatwia pracę końcowym użytkownikom bitumu, ponieważ nie wymaga dodatkowego ogrzewania. Ta manipulacja jest wykonywana bezpośrednio przed produkcją asfaltobetonu, a samo opakowanie ze sklejki i kartonu jest łatwe do usunięcia.

Plany na przyszłość

Niektórzy producenci wykorzystywali już clovertainery do transportu bitumu na terenie Rosji lub na eksport, ale przy użyciu krytych wagonów lub tirów.  Ten transport eksportowy koleją,  i  przy pomocy kontenerów, odbył się po raz pierwszy. „Usługa kontenerowa okazała się być najbardziej konkurencyjną” – poinformowała spółka TransContainer.

Dlatego operator logistyczny planuje regularne transporty. Jedna wysyłka została już zaplanowana na luty. W przyszłości TransContainer chce wysyłać pociągi kontenerowe z bitumem z Ufy do Chin dwa razy w miesiącu, a być może częściej. Co więcej, chińskie firmy wykazują duże zainteresowanie tą usługą.

Przeczytaj również:

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close