Partnerzy portalu

W Porcie Hamburg postępuje elektryfikacja terminali

Tagi: HHLA, Metrans,

Terminal Kontenerowy Altenwerder (CTA) w Porcie Hamburg zakupił 16 elektrycznych, automatycznych pojazdów do przewozu kontenerów. Grupa HHLA zapowiada osiągnięcie zeroemisyjności do 2040 r.

elektryfikacja terminali
fot. HHLA

Obecnie 60% pojazdów AGV w terminalu Altenwerder zasilanych jest energią elektryczną. CTA w najbliższych miesiącach odbierze kolejne pojazdy wyposażone w system szybkiego ładowania akumulatorów. Do 2022 r. wszystkie urządzenia transportujące kontenery na terenie terminalu będą elektryczne. Obecnie na hamburskim terminalu oprócz pojazdów AGV pracują także 52 suwnice bramowe ARMG zasilane elektrycznie obsługujące plac kontenerowy (obecnie w Europie najczęściej w takich zastosowaniach stosuje się suwnice RTG z napędem spalinowym) oraz 4 suwnice elektryczne obsługujące bocznicę kolejową.

Równocześnie wraz z zakupem ekologicznych pojazdów terminal instaluje nowe stacje do ładowania baterii. W 2020 r. uruchomiono 6 takich instalacji, a łącznie w terminalu jest ich obecnie 13. W 2021 r. w CTA zainstalowanych będzie kolejne 5 stacji do szybkiego ładowania akumulatorów w pojazdach. Jak zapewnia HHLA operator terminali kontenerowych w Hamburgu, realizowane obecnie inwestycje w Altenwerder pozwolą zredukowac lokalną emisję CO2 o 15,500 t. a tlenku azotu o 118 t. rocznie. CTA jest pierwszym morskim terminalem kontenerowym, który otrzymał certyfikat neutralności klimatycznej

Zeroemisyjna logistyka

Elektryfikacja terminali oraz automatyzacja pracy portu to elementy strategii grupy HHLA (do której należy m.in. operator intermodalny METRANS), która do 2030 r. chce zredukować swoje emisje o połowę a do 2040 osiągnąć zeroemisyjność pracy. HHLA pozyskuje dla swoich terminali i przewoźnika kolejowego energię elektryczną z źródeł odnawialnych. W ubiegłym roku METRANS, który otrzymał certyfikację TÜV Nord rozpoczął wydawać swoim klientom zamawiającym przewozy ładunków z portów Hamburg, Koper i Bremerhaven certyfikaty bezemisyjnego przewozu wraz z określeniem ilości zaoszczędzonych emisji CO2 dzięki wybraniu zrównoważonego transportu intermodalnego.

Wszyscy operatorzy intermodalni w Unii Europejskiej będą mogli wystawiać świadectwo o emisji lub bezemisyjności operacji logistycznych według wytycznych, które przygotowuje Komisja Europejska. Zalecenia dla operatorów logistycznych opublikowane mają być do 2023 r. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close