Partnerzy portalu

Polski rynek intermodalny priorytetem dla Samskip

Tagi: Samskip,

Rozwój usług intermodalnych w Polsce będzie priorytetem dla holenderskiego operatora Samskip w 2021 r. Czynnikiem napędzającym wzrost przewozów kontenerowych są skutki brexitu i  rozwój Nowego Jedwabnego Szlaku. W związku z tym rozwijają się na tych kierunkach przewozy w kontenerach 45-stopowych. 

Samskip

Pięć lat po otwarciu biura w Gdańsku, Samskip, który zajmuje się organizacją transportu intermodalnego oraz żeglugi short sea przygotowuje się do zwiększenia wolumenu ładunków transportowanych statkami między Wielką Brytanią a portami holenderskimi, które dalej będą przewożone kolejami do szeregu państw europejskich. Spółka przewiduje, że do wzrostu udziału transportu intermodalnego między Wielką Brytanią a kontynentalną Europą przyczyni się brexit, który zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. 

— Już w ostatnich miesiącach obserwujemy w Polsce przesunięcie modalne w kierunku kontenerów o długości 45 stóp – mówi  Gerard de Witt menadżer ds korytarzy transportowych Samskip. — Częściowo w wyniku brexitu spedytorzy szukają solidniejszych i bardziej niezawodnych form transportu. Wysoka częstotliwość usług żeglugi short sea do terminalu w Rotterdamie okazała się również szczególnie skuteczna w zwiększaniu wolumenów do i z Czech, Słowacji i Węgier — dodaje.

W ostatnim czasie holenderski operator uruchomił bezpośrednie połączenie między Amsterdamem a Duisburgiem. Spółka rozbudowuje też połączenia z Portu Rotterdam do Polski (do terminali w Gliwicach, Kutnie i Wrocławiu. Samskip zwiększył w ostatnich miesiącach także liczbę połączeń short sea między Amsterdamem a Wielką Brytanią.

Brexit napędza zmianę modalności

W związku z utrudnieniami jakie pojawiają się na granicy brytyjskiej coraz więcej armatorów decyduje się na wybór przewozów intermodalnych. W ten sposób unikają opóźnień spowodowanych korkami ciężarówek na przejściach granicznych oraz niespodziewanych zakłóceń takich jakie występują od kilku dni w związku z zamknięciem granicy francusko — brytyjskiej. 

— Opierając się na naszych rozmowach z armatorami widzimy, że coraz więcej z nich wybiera przewozy intermodalne, szczególnie na szlakach do i z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wynika to z obaw o dostępność i niezawodność transportu samochodowego po brexicie — komentuje Filip Chajecki, dyrektor zarządzający Samskip Polska.

Terminal TMA Amsterdam przygotowuje się do zmian m.in. poprzez zaoferowanie operatorom intermodalnym nowych możliwości przeładunkowych w tym w formie cross-dockingu co pozwala zwolnić pojemność naczep w portach, na czym zyskują spedytorzy. Dodatkowym czynnikiem skłaniającym do zmiany wykorzystywanej gałęzi transportu jest polityka klimatyczna UE

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close