Partnerzy portalu

Transport szczepionek na koronawirusa wymaga współpracy i innowacji

Tagi: FedEx, szczepionka,

Podczas gdy Unia Europejska tylko planuje zatwierdzenie szczepionki na koronawirusa, pierwsze partie tego ważnego ładunku zostały już dostarczone w Ameryce Północnej. W tym procesie firmy logistyczne wykazały skoordynowaną pracę kilku rodzajów transportu. Transport szczepionek wymaga nowych rozwiązań.

transport szczepionek

„To historyczny tydzień” – powiedział reporterom w czwartek 17 grudnia gubernator Teksasu Greg Abbott o otrzymaniu pierwszej partii szczepionki na koronawirusa i rozpoczęciu szczepień. W czasie jego przemówienia stan otrzymał 95 000 preparatów, a kolejne prawie 130 000 dawek było w drodze. Podobna sytuacja ma miejsce w innych stanach. Jeśli mówimy o wiodących amerykańskich firmach logistycznych, teraz mają one bardzo dużo trudnej pracy, ponieważ szczepionka wymaga ścisłego przestrzegania reżimu temperaturowego. To nakłada duże obowiązki na przewoźników. 

Współpraca i interakcja

Grudzień to z reguły bardzo pracowity miesiąc dla firm transportowych w USA. Tegoroczna aktywność nie była spowodowana zbliżaniem się świąt Bożego Narodzenia, ale walką z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Pod koniec ubiegłego tygodnia Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków zatwierdziła szczepionkę przeciwko tej chorobie, która została opracowana przez firmy Pfizer i BioNTech. Pierwsze dostawy szczepionki z fabryki Pfizer w Kalamazoo w stanie Michigan rozpoczęły się natychmiast. Ciężarówki opuściły fabrykę w niedzielę 13 grudnia. W pierwszym tygodniu planowane jest dostarczenie 2,9 miliona dawek szczepionki w całych Stanach Zjednoczonych.

Transport szczepionek do Stanów Zjednoczonych po raz kolejny potwierdził dwa trendy w nowoczesnej logistyce. Pierwsza to współpraca między firmami logistycznymi, które jak wydaje się, powinny ze sobą konkurować. Dotyczy to nie tylko interakcji między małymi i dużymi przedsiębiorstwami, ale także między globalnymi konkurentami UPS i FedEx. Na przykład firma Boyle Transportation z siedzibą w stanie Michigan pomogła firmie UPS przetransportować szczepionkę z Kalamazoo na lotnisko Lansing. Jednocześnie UPS i FedEx, które aktywnie konkurują w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, dały tym razem dobry przykład współpracy.

Multimodalność

Innym trendem jest multimodalność łańcuchów logistycznych, która wiąże się z interakcją różnych środków transportu. UPS i FedEx wykorzystały własne ciężarówki i samoloty do transportu szczepionki Pfizer. UPS przetransportował ładunki medyczne z Kalamazoo na lotnisko Lansing (130 km), a FedEx do Portu lotniczego Gerald R. Ford w Grand Rapids (około 84 km). Następnie samoloty tych firm przetransportowały szczepionkę po całych Stanach Zjednoczonych. Te lotniska są słabo obciążone lotami pasażerskimi, nawet w okresie przed kwarantanną. Zapewnia to brak komplikacji w ruchu i opóźnień w wysyłce.

Nowa technologia

Tymczasem w Korei Południowej rozważane jest przechowywanie szczepionki, gdyż leki tego typu wymagają określonej temperatury. W przypadku szczepionki firmy Pfizer temperatura wymagana do jej przechowywania wynosi -70 stopni Celsjusza. Zwykle chłodzenie magazynów odbywa się za pomocą urządzeń pobierających energię elektryczną.

W przypadku awaryjnych przestojów i innych problemów z elektrycznością południowokoreańska firma Korea Superfreeze zaoferowała wykorzystanie ciekłego gazu ziemnego (LNG). Firma obecnie przygotowuje szczegółowe argumenty i kalkulacje dotyczące zastosowania tej metody, a także prowadzi negocjacje z rządem. Należy zauważyć, że Korea Superfreeze używa skroplonego gazu do chłodzenia swoich magazynów od 2014 roku. Technologia ta, zdaniem firmy, pozwala efektywniej schłodzić pomieszczenie do -160 stopni Celsjusza i przy niższych kosztach utrzymać wymaganą temperaturę. Rząd Korei Południowej musi powiedzieć ostatnie słowo w rozwiązaniu tego zagadnienia.

Przeczytaj również:

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close