Partnerzy portalu

Pierwszy kompletny pociąg z towarami objętymi sankcjami odjechał z Małaszewicz do Chin

Transport z krajów UE do Chin przez Rosję towarów objętych rosyjskimi sankcjami staje się coraz bardziej intensywny. Po kilku miesiącach pojedynczych wysyłek firmy logistyczne utworzyły pierwszy kompletny pociąg załadowany tylko tą grupą towarów.

Pierwszy kompletny pociąg z towarami objętymi sankcjami odjechał z Małaszewicz do Chin
Zdjęcie ilustracyjne. Pociąg kontenerowy w Rosji. Źródło: RZD Logistics.

Pod koniec marca przez Rosję przejechał pierwszy kontener testowy z produktami objętymi sankcjami. Był to mrożony łosoś , który został wysłany z Holandii do chińskiego miasta Xi’an. Po tym rozpoczęły się pojedyncze wysyłki jednego lub więcej kontenerów w ramach pociągów kontenerowych z Europy do Chin. W ciągu siedmiu miesięcy z Unii Europejskiej zostało dostarczonych do Chin ponad 70 kontenerów z ładunkami sankcyjnymi.

W zeszłym tygodniu firmom logistycznym RZD Logistics i UTLC ERA udało się stworzyć kompletny pociąg kontenerowy przewożący wyłącznie towary objęte sankcjami. W czwartek 8 października pierwszy taki pociąg wyjechał ze stacji Małaszewicze. 50 40-stopowych kontenerów zawierających produkty mleczne wyjechało do Wuhan. Kontenery mają dotrzeć na miejsce za dwa tygodnie (22 października). Zgodnie z wymogami rosyjskiego prawa, plombowanie kontenerów miało miejsce na stacji Smoleńsk-Sortirowocznyj, położonej 80 km od granicy rosyjsko-białoruskiej.

Trasa północna

Trasa tego konkretnego pociągu kontenerowego z towarami sankcyjnymi, jest tradycyjna i przebiega przez Białoruś, Rosję i Kazachstan. Jednak RZD Logistics może wysyłać towary objęte sankcjami również inną trasą. Nieoficjalnie ta druga trasa otrzymała nazwę „północna”, ponieważ jest bardziej zorientowana na klientów w północno-wschodnich Chinach, a pociągi, które tą trasą podążają, przyjeżdżają do Chin z północy. Trasa ta przebiega tylko przez Rosję, a granica rosyjsko-chińska jest przekraczana na przejściu granicznym Zabajkalsk.

W maju tego roku trasa północna została pomyślnie przetestowana razem z firmą TransContainer. Dwa 40-stopowe kontenery z żywnością zostały wysłane z Europy do Chin. Jeden kontener przejechał koleją z niemieckiego węzła w Duisburgu do chińskiego miasta Changchun. Dostawa drugiego kontenera obejmowała łańcuch multimodalny. Na początku kontener został przetransportowany ciężarówką z Estonii do Małaszewicz, a następnie koleją do Harbinu.

Wagony kryte

Transport towarów objętych sankcjami odbywa się nie tylko w kontenerach, ale także w krytych wagonach. Jest to usługa RZD Logistics dla towarów przewożonych z Ukrainy do krajów Azji Środkowej, w szczególności do Kazachstanu i Uzbekistanu. Ta metoda pozwala na konsolidację różnych rodzajów ładunków. Pierwsza dostawa wagonów krytych miała miejsce pod koniec maja z Charkowa do Ałmaty. Do końca sierpnia liczba wysłanych wagonów krytych z ładunkami sankcyjnymi sięgnęła 50 sztuk, a na początku października przekroczyła 80 sztuk.

Przeczytaj również:

Koleje Rosyjskie usprawnią system plombowania ładunków tranzytowych

Małaszewicze stają się hubem dla ładunków kontenerowych z Pacyfiku

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close