Partnerzy portalu

Małaszewicze stają się hubem dla ładunków kontenerowych z Pacyfiku

Rejon Przeładunkowy Małaszewicze obrasta nowymi połączeniami kolejowymi. Po licznych pociągach z Chin, na znaczeniu zyskuje kierunek Pacyfiku. Mowa tu o komunikacji z dalekowschodnimi portami Rosji.

TransContainer wysyła pociąg kontenerowy z terminalu Vostochnaya Stevedoring Company(VSC). Źródło: Vostochnaya Stevedoring Company(VSC)
Zdjęcie: TransContainer wysyła pociąg kontenerowy z terminalu Vostochnaya Stevedoring Company(VSC). Źródło: Vostochnaya Stevedoring Company(VSC)

Jeszcze w grudniu 2019 roku na trasie kolejowej Nachodka – Brześć – Małaszewicze rozpoczęły się nieregularne wyjazdy. W pierwszej połowie 2020 roku wysłano 12 pociągów. Stopniowo zapotrzebowanie klientów na tę trasę zaczęło rosnąć, a dzięki zatwierdzonym zasadom udzielania dopłat do tranzytowego kolejowego przewozu kontenerów przez Rosję usługa stała się jeszcze bardziej atrakcyjna.

„W sierpniu wysłaliśmy jeden pociąg kontenerowy do Małaszewicz, a we wrześniu zdecydowaliśmy się rozpocząć cotygodniowe połączenie” – poinformowano IntermodalNews w TransContainerze. To właśnie ten rosyjski intermodalny operator kontenerowy zorganizował nową usługę wraz ze spółką Vostochnaya Stevedoring Company, która jest częścią grupy Global Ports. Pierwsze dwa pociągi są już w drodze, wyruszyły z Nachodki do Małaszewiczów 2 i 8 września.

Cechy usługi

Regularny pociąg kontenerowy z Nachodki do Małaszewiczów jest nastawiony przede wszystkim na ładunki tranzytowe z krajów Regionu Azji i Pacyfiku. Kontenery są dostarczane do Nachodki drogą morską, a następnie ładowane na platformy kolejowe. Cotygodniowe transporty kontenerowe realizowane są ze stacji Nakhodka-Vostochnaya, znajdującej się w pobliżu terminala kontenerowego Vostochnaya Stevedoring Company(VSC). To jeden z największych kompleksów przeładunkowych na rosyjskim Dalekim Wschodzie, który znajduje się we wschodniej części wolnej od lodu zatoki Nachodka i ma przepustowość 650 tys. TEU rocznie. 11 regularnych linii morskich łączy terminal VSC z kluczowymi portami Regionu Azji i Pacyfiku oraz regionów Rosji.

W tym projekcie VSC i TransContainer mają różne funkcje. Operator portu jest odpowiedzialny za załadunek i obsługę operacyjną kontenerów, a także za formowanie pociągów na terminalu. TransContainer ze swej strony zapewnia dużą prędkość transportu kolejowego oraz wymaganą liczbę własnych platform kontenerowych. „Pojemność tego pociągu kontenerowego jest różna w zależności od potrzeb naszych klientów. Możemy zorganizować pociąg, który będzie zawierał od 31 do 76 kontenerów 40-stopowych, w tym chłodnie” – zanotowano w TransContainerze.

Rozkład jazdy

Jeśli chodzi o rozkład pociągów, to na razie spedytorzy mogą liczyć na jeden pociąg tygodniowo. Pierwsze dwa pociągi opuściły Nachodkę w kierunku Malaszewicza 2 i 8 września. Następujące wyjazdy będą się odbywać we wtorki: 15, 22 i 29 września. Pierwsze pociągi mają przyjechać do Polski 14 i 20 września. Zatem maksymalny czas podróży wyniesie 12 dni. Teraz TransContainer pracuje nad ulepszeniem tej usługi. Między innymi spółka bada możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągu kontenerowego, a także zwiększenia jego prędkości do 10-11 dni.

Małaszewicze stają się hubem dla ładunków kontenerowych z Pacyfiku
Zdjęcie: Przeładunek kontenerów w Małaszewiczach. Źródło: PKP Cargo.

W drodze do Wrocławia

Warto dodać, że tej zimy TransContainer uruchomił testowy pociąg kontenerowy na nieco dłuższej trasie: Nachodka – Małaszewicze – Wrocław. Usługa ta została zorganizowana pod potrzeby konkretnego klienta. Wówczas klientem była południowokoreańska firma LG Chem.

Teraz TransContainer jest zainteresowany przyciągnięciem dodatkowych ładunków i klientów. „Uruchomiliśmy usługę do Małaszewiczów, aby zapewnić szybką, wygodną i regularną dostawę towarów tranzytowych z Nachodki do Polski. Dalej kontenery mogą być przeładowywane i dostarczane do odbiorcy również koleją lub transportem drogowym. Jeśli jednak klienci chcą wysłać towar do Wrocławia, jesteśmy gotowi do formowania i takiego pociąga kontenerowego” – podsumował w TransContainerze.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close