Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PCC Intermodal ponowił przetarg na lokomotywy manewrowe

PCC Intermodal ponowił  przetarg na dostawę trzech zmodernizowanych lokomotyw SM42. Pojazdy te mają trafić do pracy w terminalach w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach.

fot. PCC Intermodal

To drugie podejście PCC Intermodal do wyłonienia dostawcy trzech lokomotyw z nieprodukowanej już popularnej serii SM42. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione z powodu przekroczenia kosztorysu przez oferenta. Inwestycja ta jest dofinansowana z funduszy UE w ramach projektu. Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spółka podpisała w 2018 r. z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie inwestycji w kwocie 89,4 mln zł. W ramach projektu unijnego PCC Intermodal zamówił już reachstackery oraz wagony podkontenerowe. W odrębnym postępowaniu PCC Intermodal szuka dostawcy 7 lokomotyw elektrycznych

Zamawiane pojazdy mają być zmodernizowane w oparciu o elementy konstrukcyjny lokomotyw SM42 lub innych lokomotyw. Po modernizacji pojazdy mają do maksymalnego nacisku 20 t na oś, prędkości konstrukcyjnej 90 km/h, siły pociągowej przy rozruchu min. 215 kN a przy prędkości ciągłej 115 kN. Konstrukcja pojazdów ma być także dostosowana do pracy w trudnych warunkach pogodowych. Wg specyfikacji mają być to pojazdy czteroosiowe, jednokabinowe, z jednym silnikiem spalinowym oraz z przekładnią: elektryczną AC/DC – układem osi Bo’ Bo’ i wózkiem typu 1 LN. Lokomotywa powinna posiadać dopuszczenie do prowadzenia po infrastrukturze kolejowej PKP PLK w jednoosobowej obsadzie. Lokomotywy powinny spełniać obowiązujące na dzień odbioru pojazdów normy lub normy i przepisy obowiązujące na dzień uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, w tym w szczególności hałasu, wibracji i innych czynników uznanych za szkodliwe zarówno w kabinie, jak również względem otoczenia. 

Zaoferowane lokomotywy po wykonaniu ich modernizacji oraz po przeprowadzeniu niezbędnych prób i testów nie powinny być przed odbiorem przez zamawiającego nigdzie eksploatowane. W przetargu nie można składać ofert na lokomotywy fabrycznie nowe, ani ofert na lokomotywy staroużyteczne, które nie zostały zmodernizowane zgodnie z specyfikacją.

W najbliższych latach PCC Intermodal planuje kolejne inwestycje w tym budowę nowego centrum logistycznego ICY w Tczewie, które będzie stanowić „bramę zewnętrzną” dla trójmiejskich portów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close