PCC Intermodal ponowił przetarg na lokomotywy manewrowe
PCC Intermodal ponowił przetarg na dostawę trzech zmodernizowanych lokomotyw SM42. Pojazdy te mają trafić do pracy w terminalach w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach.
To drugie podejście PCC Intermodal do wyłonienia dostawcy trzech lokomotyw z nieprodukowanej już popularnej serii SM42. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione z powodu przekroczenia kosztorysu przez oferenta. Inwestycja ta jest dofinansowana z funduszy UE w ramach projektu. Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spółka podpisała w 2018 r. z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie inwestycji w kwocie 89,4 mln zł. W ramach projektu unijnego PCC Intermodal zamówił już reachstackery oraz wagony podkontenerowe. W odrębnym postępowaniu PCC Intermodal szuka dostawcy 7 lokomotyw elektrycznych.
Zamawiane pojazdy mają być zmodernizowane w oparciu o elementy konstrukcyjny lokomotyw SM42 lub innych lokomotyw. Po modernizacji pojazdy mają do maksymalnego nacisku 20 t na oś, prędkości konstrukcyjnej 90 km/h, siły pociągowej przy rozruchu min. 215 kN a przy prędkości ciągłej 115 kN. Konstrukcja pojazdów ma być także dostosowana do pracy w trudnych warunkach pogodowych. Wg specyfikacji mają być to pojazdy czteroosiowe, jednokabinowe, z jednym silnikiem spalinowym oraz z przekładnią: elektryczną AC/DC – układem osi Bo’ Bo’ i wózkiem typu 1 LN. Lokomotywa powinna posiadać dopuszczenie do prowadzenia po infrastrukturze kolejowej PKP PLK w jednoosobowej obsadzie. Lokomotywy powinny spełniać obowiązujące na dzień odbioru pojazdów normy lub normy i przepisy obowiązujące na dzień uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, w tym w szczególności hałasu, wibracji i innych czynników uznanych za szkodliwe zarówno w kabinie, jak również względem otoczenia.
Zaoferowane lokomotywy po wykonaniu ich modernizacji oraz po przeprowadzeniu niezbędnych prób i testów nie powinny być przed odbiorem przez zamawiającego nigdzie eksploatowane. W przetargu nie można składać ofert na lokomotywy fabrycznie nowe, ani ofert na lokomotywy staroużyteczne, które nie zostały zmodernizowane zgodnie z specyfikacją.
W najbliższych latach PCC Intermodal planuje kolejne inwestycje w tym budowę nowego centrum logistycznego ICY w Tczewie, które będzie stanowić „bramę zewnętrzną” dla trójmiejskich portów.