Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Przewoźnicy intermodalni zamawiają lokomotywy

PCC Intermodal, Lotos Kolej i PKP Cargo szukają dostawców elektrycznych lokomotyw wielosystemowych. Zamówienia te są realizacją projektów, które otrzymały dofinansowanie z funduszy unijnych.

fot. PKP Cargo (zdjęcie ilustracyjne)

W ramach podpisanych w 2018 r. umów operatorów intermodalnych i przewoźników kolejowych z Centrum Unijnych Projektów Transportowych przewidziano również dofinansowanie zakupu nowych lokomotyw, które maja ciągnąć pociągi intermodalne. Trzech przewoźników obecnie prowadzi postępowania przetargowe na dostawę taboru.

PCC Intermodal chce kupić 7 sztuk nowych, czteroosiowych, wielosystemowych, dwukabinowych lokmotyw elektrycznych. Pojazdy te mają być dostosowane do zasilania w systemach 3 kV DC i 15  kV AC i mieć homologację pozwalającą na eksploatację na polskiej i niemieckiej sieci kolejowej. Zamówienie to jest dość nietypowe, gdyż obecnie oferowane lokomotywy wielosystemowe najczęściej przystosowane są do trzech rodzajów zasilania. Dostawa pojazdów ma się rozpocząć w I półroczu 2021.

PCC Intermodal otrzymał 89,4 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na zakup lokomotyw i platform kolejowych do obsługi przewozów intermodalnych na terenie polski i UE. PCC Intermodal planował także zakup lokomotyw manewrowych, jednak jak poinformowała spółka postępowanie zostało anulowane z powodu przekroczenia kosztorysu przez ofertę. 

PKP Cargo z kolei zamawia 5 lokomotyw dostosowanych do zasilania w trzech systemach – oprócz polskiego i niemieckiego także 25 kV DC obowiązującego m.in w Czechach. Dostawa lokomotyw ma się rozpocząć w 2022 r. PKP Cargo zawarło w listopadzie 2018 umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie projektu „Lokomotywy wielosystemowe i wagony przeznaczone do przewozów intermodalnych”. Wartoś dotacji z POiŚ wynosi 92,4 mln zł.

PKP Cargo realizuje także największe zamówienie taborowe na wagony podkontenerowe – dostawcami 936 platform są Tatravagonka i Wagony Świdnica.

Trzeci przetarg ogłosił Lotos Kolej, który chce kupić jedną trójsystemową lokomotywę trójsystemową. Wszystkie zamawiane przez przewoźników pojazdy maja być pojazdami nowoczesnymi wyposażonymi w ETCS.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close