Partnerzy portalu

Kongestia na Nowym Jedwabnym Szlaku ustąpi w najbliższych tygodniach

Rekordowy wzrost przewozów ładunków skonteneryzowanych kolejowych między Chinami a Europą obserwowany w ostatnich miesiącach spowodował problemy z przepustowością na przejściach granicznych. Sytuacja powinna się znormalizować w ciągu najbliższych 2-3 tygodni.

fot. chinaeuroperailwayexpress

Z powodu ograniczenia operacji lotniczych i anulowania części rejsów kontenerowców oceanicznych operatorzy logistyczni organizujący transport ładunków między Azją a Europą zwiększyli liczbę zleceń na przewozy kolejowe na Nowym Jedwabnym Szlaku. W maju i czerwcu traneuroazjatyckie szlaki intermodalne odnotowały rekordowy wzrost pracy przewozowej. Tylko w czerwcu na szlakach Chiny – Europa odprawiono 1169 pociągów co jest miesięcznym rekordem.

Tak duży i nagły wzrost przewozów nie odbył się jednak bez komplikacji. Z powodu przekroczenia przepustowości terminali przeładunkowych działających na styku linii szeroko- i normalnotorowych, które są obecnie wąskimi gardłami na Nowym Jedwabnym Szlaku. W efekcie pojawił się problem kongestii. Najbardziej widoczne jest to na granicy chińsko – kazachskiej oraz polsko – białoruskiej. Najbardziej opóźnione są odprawy pociągów wyjeżdzających z Wuhan.

Sytuacja normalizuje się

W przypadku pozostałych chińskich miast sytuacja ta jest lepsza. Czas przejazdu całej trasy wiodącej z Chin do Polski przez terminal Małaszewicze wydłużył się o 2 dni w stosunku do standardowego. Sytuacja ta jednak w najbliższych tygodniach ulegnie poprawie. — Krótkie opóźnienia na trasie nie są niczym niezwykłym w przypadku niektórych usług, ale przy wzroście liczby pociągów o 40-50% na różnych trasach między Chinami a Europą korki i pojawienie się wąskich gardeł były prawie nieuniknione. Opóźnienia malały w ciągu ostatnich 2-3 tygodni i powinny powrócić do normy w ciągu tego tygodnia — informuje Norman Global Logistics. 

NGL wydało rekomendacje dla operatorów logistycznych odnośnie wyboru optymalnego hubu w Chinach dla określonych tras tak aby zminimalizować ryzyko opóźnień. Dla ładunków dla których terminalem końcowym są Małaszewicze rekomendowane są pociągi startujące z Taiyuan, dla tras do Poznania i Wrocława rekomendowane jest połączenie z Chengdu, natomiast dla przewozów do terminali niemiecki NGL rekomenduje Xian.

Przepustowość granicznego terminalu w Małaszewiczach zwiększy po zakończeniu realizowanej obecnie przez PKP Cargo Terminale przebudowie.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close