Partnerzy portalu

Ruszyła rozbudowa terminalu w Małaszewiczach

W Małaszewiczach ruszyła jedna z najważniejszych inwestycji dla rozwoju połączeń kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. Spółka PKP Cargo Terminale rozbudowuje terminal przeładunkowy na styku linii normalno- i szerokotorowej.

fot. PKP Cargo Terminale

Po rozstrzygnięciu przez PKP Cargo Terminale przetargu rozpoczęły się zasadnicze prace budowlane na terminalu kontenerowym w Małaszewiczach. — Inwestycja jest w trakcie realizacji, przetarg ogłoszono w styczniu 2020 r., otwarcie ofert odbyło się w marcu a 9 czerwca 2020 r. podpisano umowę. Prace budowlano – montażowe na  terminalu w Małaszewiczach wykonuje zwycięzca przetargu firma Transbet z Białej Podlaskiej — poinformował Jacek Rutkowski, prezes PKP Cargo Terminale.  

Umowa zawarta z spółką Transbet obejmuje przebudowę placu składowego i przeładunkowego, przedłużenie placu B wraz z odwodnieniem, wydłużenie torów, przeniesienie rozjazdu, przeniesienie hali celno-garażowej i stacji TRAFO oraz budowę parkingu. Rozbudowa tego terminalu jest odpowiedzią na stale rosnący ruch na najpopularniejszej odnodze kolejowego Jedwabnego Szlaku, która przechodzi przez Małaszewicze. W maju i czerwcu zanotowano rekordowy wzrost przewozów kontenerów drogą kolejowa między Chinami a Europą. Konieczny jest zatem wzrost możliwości przeładunkowych z terminalach przygranicznych.

Projekt z dofinansowaniem unijnym

Ogółem projekt rozbudowy terminalu w Małaszewiczach pochłonie 30,6 mln zł netto. Przy czym inwestor na realizację tego zadania otrzymał unijne dofinansowanie w wysokości ponad 12,8 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 -2020. Oprócz rozbudowy placu przeładunkowego projekt obejmuje także doposażenie w nowe urządzenia przeładunkowe. Cargotec Finland dostarczy terminalowi suwnicę kołową, a Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor” z Poznania nowoczesny ciągnik szynowo-kołowy do prowadzenia prac manewrowych przy obsłudze jednostek intermodalnych. Terminal wzbogaci się także o kolejny reachstacker do przeładunku kontenerów, który wyprodukuje Zeppelin Polska. Realizowana inwestycja przyczyni się do zwiększenia potencjału Terminala w Małaszewiczach do maksymalnie ponad 223 000 TEU oraz zwiększenia możliwości składowych placów o 1 650 TEU do ponad 3500 TEU od roku 2021

Jak poinformował portal Intermodalnews.pl prezes Jacek Rutkowski, spółka PKP Cargo Terminale rozważa także budowę w Małaszewiczach nowego terminalu, który mógłby obsługiwać pociągi o długości 1050 m. Jednak decyzja o tej inwestycji zależeć będzie od rozwoju sytuacji na rynku transportu intermodalnego. Spółka prowadzi także rozmowy ws. przywrócenia przeładunków w swoim drugim terminalu w Medyce.

— Planujemy również przywrócić obsługę przeładunków kontenerowych na terminalu w Medyce, który na dzień dzisiejszy nie jest prowadzona, ale ta decyzja uzależniona jest od rozmów z potencjalnymi klientami. Planów budowy dużego terminalu kontenerowego na dzień dzisiejszy jednak nie mamy — powiedział prezes PKP Cargo Terminale.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close