Partnerzy portalu

Maersk uruchamia połączenie kolejowe Chiny – Turcja

Tagi: Maersk, Turcja,

Maersk uruchomił pierwszą usługę kolejową na Nowym Jedwabnym Szlaku między Xi’ian w Chinach z Izmirem w Turcji. Pociągi będą częścią sieci Maersk Intercontinental Rail.

fot. Maersk

Zaletą wykorzystania kolei na tej trasie jest skrócenie czasu dostawy, co pozwala zaoferować szerszy zakres opcji sług logistycznych łączących główne regiony Chin i Turcji.

— Po tym jak z sukcesem uruchomiliśmy serwis Intercontinental Rail trzy lata temu zaobserwowaliśmy wzrost zapotrzebowania naszych klientów na tę konkretną usługę z różnych lokalizacji w Azji i Europie. Ze względu na strategiczne położenie geograficzne, szeroki sektor przemysłu, a także ambitne inicjatywy podejmowane przez rząd w celu poprawy infrastruktury kolejowej w całym kraju, postanowiliśmy uruchomić ICR w Turcji nie tylko dla firm zlokalizowanych w tym kraju, ale również jako połączenie między Azja i Europa — wyjaśnia w komunikacie Kasper Krog, szef Intercontinental Rail w A.P. Moller – Maersk.

ICR dzięki dobrze rozwiniętej sieci kolejowej może zaoferować przewozy kombinowane w rejonie Morza Czarnego, Wschodniej Europy , a także dzięki feederom wypływających z portu Izmit do wielu krajów Południowej Europy. 

Po oddaniu do użytku tunelu kolejowego pod cieśniną Bosfor Turcja stała się ważnym węzłem na sieci intermodalnych połączeń miedzy Europą a Azją. W ostatnich latach uruchomiono połączenia zarówno przez Rosję jak i przez Morze Kaspijskie i Turkmenistan. Wraz z rozwojem usług kolejowych rośnie zainteresowanie nowymi terminalami przeładunkowymi. W październiku 2019 wyruszył pierwszy pociąg z Chin do Europy szlakiem przez tunel w Stambule. Obecnie trwają intensywne prace nad wprowadzeniem nowego produktu logistycznego: projektu trasy w relacji Kaszghar – Kirgistanu- Uzbekistan – Turkmenistan – Morze Kaspijskie – Baku. Będzie to druga odnoga międzynarodowej trasy Transkaukazkiej. 

W ubiegłym roku rozpoczęła się budowa dużego centrum logistycznego w regionie Kocaeli. Inwestycję tę realizują Arkas Holding oraz niemiecka spółka Duisport. Obszar terminalu zajmie 26,5 hektara. W pierwszej fazie projektu „suchy port” kolejowy obsłuży 105 000 TEU i 500 000 ton ładunków drobnicowych. Obiekt będzie oferował 5000 m2 powierzchni magazynowej.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close