Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

KE wycofała krytykowany przez branżę intermodalną zapis Pakietu Mobilności

Komisja Europejska wycofała poprawkę do Pakietu Mobilności, która była krytykowana przez branżę intermodalną. KE przedłoży nową wersję dyrektywy.

fot. Stephane Mignon  Wikimedia Commons

Obecnie transgraniczne przewozy intermodalne w Unii Europejskie regulowane są przez artykuł 4 rozporządzenia 1072/2009 który zakłada prawną równoważność transportu intermodalnego od granicy do odbiorcy końcowego niezależnie od środka transportu. 

W toku ubiegłorocznych negocjacji trójstronnych, w których brały udział przedstawiciele Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej i Rady UE przyjęto propozycję, która zakłada objęcie przewozów samochodowych na tzw. pierwszej i ostatniej mili a będących częścią intermodalnego łańcucha logistycznego przepisami o kabotażu, które są częścią Pakietu Mobilności. Międzynarodowa Unia Kombinowanego Transportu Kolejowo – Drogowego (UIRR) zaapelowała o odrzucenie tej poprawki, gdyż jej przejęcie pogorszyłoby konkurencyjność transportu kombinowanego, co pozostaje w sprzeczności z przyjętym przez KE Europejskim Zielonym Ładem, który zakłada wzrost znaczenia przewozów intermodalnych. 

UIRR wyraziła obawy, że poprawka do dyrektywy w sprawie transportu kombinowanego została złożona jako część pakietu mobilności 2. — Intermodalność nie jest formą transportu drogowego, ale jest połączeniem różnych rodzajów transportu powierzchniowego. Współpraca między rodzajami transportu, zwanymi transportem intermodalnym, skutkuje lepiej działającym rozwiązaniem w zakresie transportu towarowego na duże odległości, w porównaniu z jego alternatywną alternatywą drogową — argumentuje UIRR.

Pod koniec stycznia Komisja Europejska Ogłosiła wycofanie poprawi i rozpoczęcie prac nad nową wersją przepisu. UIRR pozytywnie przyjęła decyzję KE o wycofaniu poprawki. — Decyzja Komisji o wycofaniu, a następnie ponownym przedłożeniu poprawki do dyrektywy CT rok później, może być szansą. UIRR ma nadzieję, że usunięcie dyrektywy CT z obecnie omawianych dokumentacji transportowych i jej ponowne złożenie w ciągu roku ostatecznie pozwoli na stopniowe zmiany, które europejski sektor intermodalny powinien wprowadzić zgodnie z oczekiwaniami, aby nadal być atrakcyjną alternatywą dla jednomodowy transport długodystansowy — napisano w oświaczeniu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close