Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

DB Cargo Polska powtarza przetargi na tabor intermodalny

DB Cargo Polska ponownie ogłosiło przetargi na dostawę lokomotyw i wagonów do przewozów intermodalnych. W poprzednich przetargach nie wpłynęły oferty. To kolejny przewoźnik, który powtarza zamówienie.

DB Cargo Polska
fot. DB Cargo – zdjęcie ilustracyjne

W pierwszym powtórzonym przetargu DB Cargo Polska zamawia 4 czteroosiowe wielosystemowe lokomotywy elektryczne. Pojazdy będą wykonywać przewozy intermodalne na terenie Polski, Republiki Czeskiej i innych krajów europejskich. Pojazdy mają być dostosowane do zasilania w systemach 3 kV DC, 25kV 50 Hz a opcjonalnie także do systemu AC 15 kV 16.7 Hz i innych stosowanych w UE.  Maksymalna prędkość konstrukcyjna natomiast ma wynosić co najmniej 160 km/h. Maksymalny nacisk na oś wynosi 22,5 kN. Pojazd powinien być także wyposażony w systemy monitorowania i diagnostyki paramentów pracy lokomotywy. Ponadto także ETCS, SHP, Radio Stop czeski system bezpieczeństwa, a opcjonalnie: inne występujące w krajach Unii Europejskiej. W ramach zamówienia wykonawca ma także przeszkolić 10 pracowników przewoźnika w zakresie obsługi, naprawy i konserwacji dostarczonych lokomotyw.

Kolejne przetargi dotyczą dostaw wagonów. W jednym z nich DB Cargo zamawia 21 sztuk fabrycznie wagonów platform 90’ (stopowych) do przewozów intermodalnych wraz z zezwoleniami na dopuszczenie do eksploatacji w Polsce i innych krajach europejskich. Natomiast drugi przetarg dotyczy dostawy 70 sztuk nowych wagonów podkontenerowych 80’. Prędkość maksymalną przy obciążeniu 20 t na oś określono na 120 km/h a przy 22,5 t na 100 km/h. Wszystkie zamawiane wagony mają być też wyposażone w elektroniczny system pomiaru obciążenia. Pojazdy mają być dostarczane w latach 2020 – 2022. 

Dofinansowanie z POIŚ

Zakupy taborowe spółki DB Cargo Polska otrzymały dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach projektu „Usprawnienie transportu intermodalnego w Polsce poprzez połączenie terminali kontenerowych na wybrzeżu bałtyckim i terminali dystrybucyjnych w południowej Polsce z osią transportową, łączącą Europę zachodnią z krajami WNP i Chinami.” W grudniu 2018 r. DB Cargo zawarło umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Zgodnie z nią przewoźnik może otrzymać 51,5 mln zł dotacji unijnej. 

To nie jest pierwszy przypadek, gdy beneficjent programu unijnego musi powtórzyć przetargi. Niedawno ponowne zamówienie na lokomotywy i wagony ogłosił także Lotos Kolej. Wcześniej powtórne przetargi na dostawę wagonów i reachstackerów ogłosić musiała spółka PCC Intermodal.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close