PCC Intermodal powtórzył przetargi na reachstackery i wagony podkontenerowe
PCC Intermodal ogłosił ponowne przetargi na dostawę czterech wozów przedsiębiernych do przeładunku kontenerów (reachstacker) dla terminali kontenerowych oraz 150 platform do przewozu kontenerów. Inwestycje są dofinansowane z funduszy unijnych.

Poprzednie przetargi PCC Intermodal na wagony i reachstackery zostały unieważnione z powodu braku ofert mieszczących się w kosztorysie. Nie jest to pierwszy taki przypadek wśród projektów które są dofinansowane z POIŚ. Powtórne zamówienie na naczepy musiał niedawno ogłosić CLIP.
W ramach powtórzonego przetargu PCC Intermodal zamawia reachstackery, które mają obsługiwać przeładunki w terminalach w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach. Terminale te będą rozbudowane w ramach trzech projektów na które PCC Intermodal otrzymał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach konkursu zorganizowanego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Zamówienie dotyczy dostawy wraz z usługami serwisowymi urządzeń o udźwigu 45 ton i wysokości składowania kontenerów do czterech warstw. — Realizacja zamówienia przyczyni się do poprawy ograniczonego potencjału operacyjnego terminali intermodalnych w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach poprzez zwiększenie ich zdolności operacyjnych w wyniku doposażenia w nowoczesne urządzenia przeładunkowe — napisano w ogłoszeniu.
Reachstackery to niejedyny zakup prowadzony przez PCC Intermodal w programie unijnym. Spółka prowadzi także przetarg na dostawę 150 szt. nowych, towarowych wagonów typu platforma przystosowanych do transportu ładunków intermodalnych i dopuszczonych do eksploatacji w ruchu międzynarodowym, wraz z ich oznakowaniem, z zastrzeżeniem opcji na dostawę dodatkowo do 40 szt. takich wagonów. PCC Intermodal chce kupić 50 wagonów do przewozu kontenerów 60’, 40 wagonów osiemdziesięciostopowych i 60 wagonów do kontenerów 90’. W ramach prawa opcji spółka zastrzega sobie prawo do zamówienia 20 wagonów 80’ i 20 wagonów 90’.