Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Apel o rozpoczęcie prac nad Dyrektywą o transporcie kombinowanym

Europejskie organizacje branżowe reprezentujące transport kolejowy, intermodalny, wodny śródlądowy i żeglugę bliskiego zasięgu zaapelowały o rozpoczęcie pracy nad nowelizacją dyrektywy o transporcie kombinowanym. W liście otwartym skierowanym do Rady UE i Parlamentu Europejskiego wskazano, że dyrektywa ta powinna była zostać uchwalona jednocześnie z regulacją dopuszczającą dłuższe zestawy drogowe do przewozów międzynarodowych w UE. 

fot. Pixabay

11 stowarzyszeń branżowych, w tym m.in ERFA, CER, UIRR, ESPO we wspólnym stanowisku pozytywnie oceniło przemówienie przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen nt. reformy polityki przemysłowej UE w celu zwiększenia konkurencyjności gospodarki Starego Kontynentu. Jednym z działań wspierających ten cel powinna być reforma systemu transportu towarowego w Europie. 

W liście otwartym wskazano na zalety transportu intermodalnego w zakresie zmniejszania emisji gazów cieplarnianych, likwidowania wąskich gardeł i poprawy bezpieczeństwa łańcuchów dostaw. Zdaniem organizacji biznesowych zmiany legislacyjne wprowadzane w europejskim prawodawstwie w ostatnich latach mogą mieć negatywny wpływ na zmianę modalną w transporcie. Przyczyną ma być opóźnienie w uchwalaniu nowej Dyrektywy o transporcie kombinowanym, przy jednoczesnym wejściu w życie znowelizowanej regulacji o wagach i rozmiarach pojazdów, która dopuszcza na europejskie drogi tzw. gigalinery.

Opóźnienie w legislacji

W apelu do legislatorów przypomniano, że obie te regulacje zostały zaproponowane przez Komisję Europejską jako część Pakietu Zielonego Transportu i powinny być uchwalone jednocześnie. Tak się jednak nie stało. Z tego powodu zaapelowano o jak najszybsze rozpoczęcie prac nad dyrektywą intermodalną.

— Współpraca między koleją, śródlądowymi drogami wodnymi i żeglugą morską bliskiego zasięgu, w tym portami morskimi UE, musi zostać wzmocniona w celu poprawy odporności systemu transportowego UE, aby zapewnić jego przygotowanie do wspierania ulepszonych usług mobilności cywilnej i wojskowej, w których te środki transportu odgrywają wyjątkową rolę. Jest to kolejna wyjątkowa współkorzyść, którą Transport kombinowany może zapewnić w bardzo dużym stopniu zgodnie z celami polityki UE — napisano w liście do Rady i PE. 

Czytaj też: Impas w negocjacjach ws. Dyrektywy o transporcie kombinowanym

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close