Pierwszy krok do budowy w Świnoujściu Głębokowodnego Terminala Kontenerowego
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał umowę z spółką Projmors Biuro Projektów Morskich Sp. z o. o. z na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla drogi technicznej wraz z infrastrukturą techniczną, realizowanej w ramach zadania pn.: „Budowa dostępu morskiego i lądowego do Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu”.

Droga techniczna jest niezbędna do rozpoczęcia prac budowlanych związanych z dostępem do terminalu, a docelowo także budową samego GTK. To pierwszy krok w kierunku rozpoczęcia właściwej budowy. Droga musi spełniać określone, wysokie wymagania, by mógł na niej operować ciężki sprzęt.
Prace obejmą m.in. wykonanie badań geologicznych i prac geodezyjnych, uzyskanie wszelkich uzgodnień i decyzji wymaganych przepisami prawa oraz niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, a także wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z przygotowaniem i złożeniem w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim wniosku i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę. Umowa zakłada także pełnienie przez Projmors nadzoru autorskiego podczas realizacji przyszłych robót budowlanych.
Czytaj też: Terminal kontenerowy w Świnoujściu z ostateczną decyzją środowiskową
Znaczenie budowy nowego portu kontenerowego w Świnoujściu dla polskiej i europejskiej logistyki będzie jednym z tematów Konferencji INTERMODAL IN POLAND NORTH-SOUTH, która odbędzie się w Szczecinie w dniach 10-11 września. Program tego wydarzenia oraz informacje organizacyjne można znaleźć na stronie: intermodalinpoland.eu/intermodal-in-poland-north-south-2025/