Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

DB Cargo AG rozmawia o przyszłości przewozów jednowagonowych

DB Cargo AG może zrezygnować z wykonywania przewozów jednowagonowych, jeśli rząd Niemiec nie zapewni odpowiedniego finansowania takich usług. Państwowy, niemiecki przewoźnik towarowy przechodzi proces restrukturyzacji w celu odzyskania rentowności. 

fot. DB Cargo

W maju 2024 r. Komisja Europejska udzieliła rządowi Niemiec zgody na program subsydiowania przewozów jednowagonowych. Łącznie przez 5 lat Berlin zaplanował wydać 1,7 mld euro na dofinansowanie przewozów jednowagonowych i krótkich pociągów blokowych. W obecnej sytuacji gospodarczej, pomimo dofinansowania, przewozy te przynoszą firmom kolejowym straty – stwierdziła prezes DB Cargo Sigrid Nikutta w rozmowie z agencją DPA. W przypadku braku odpowiedniego dofinansowania z środków publicznych państwowy przewoźnik kolejowy będzie zmuszony do rezygnacji z takich usług. 

— Mogę jasno powiedzieć w imieniu DB Cargo, że nie mogę pozwolić sobie na firmę przynoszącą stałe straty. Albo uda nam się sprawić, że transport jednowagonowy stanie się w Niemczech opłacalny finansowo – albo nie będziemy mogli kontynuować jego eksploatacji w tej formie — powiedziała Sigrid Nikutta.

Strategiczny segment logistyki

Przewozy jednowagonowe są kluczowe dla funkcjonowania takich branż jak hutnictwo, przemysł chemiczny, czy przemysł materiałów budowlanych, które odgrywają ważną rolę w niemieckiej gospodarce. Problemem dla DB Cargo AG jest jednak niska efektywność ekonomiczna takich przewozów, których dofinansowanie zdaniem przewoźnika jest niewystarczające. 

Koleje Niemieckie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej i przechodzą proces restrukturyzacji zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. W celu pozyskania spłaty zadłużenia DB sprzedały swoją logistyczną spółkę DB Schenker grupie DSV. Z kolei DB Cargo wdraża program restrukturyzacji dotyczący infrastruktury, operacji i rentowności. Firma ta ma osiągnąć pozytywny wynik finansowy w 2025 r.  — Mam jasne wytyczne – z Brukseli, z Niemiec i z rad nadzorczych: DB Cargo musi stać się rentowne. Znamy cel i wiemy również, co należy zrobić i jakie środki są konieczne — zapowiedziała prezes DB Cargo AG.

Do 2029 r. DB Cargo AG planuje zredukować zatrudnienie o 5000 osób i osiągnąć trwałą rentowność. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, DB nie może już pokrywać straty swojej spółki świadczącej przewozy towarowej pieniędzmi z zysków wypracowywanych przez inne jednostki organizacyjne Grupy.

Czytaj także: Sprzedaż DB Schenker – klucz do wyjścia z „kryzysu” grupy DB?

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close