Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zakończył się pierwszy etap modernizacji Nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia

W Porcie Gdynia zakończył się pierwszy etap modernizacji Nabrzeża Helskiego, na którym znajduje się terminal kontenerowy BCT. Korporacja DORACO przebudowała ponad 400 m nabrzeża.

fot. DORACO

W ciągu 17 miesięcy praco wybudowano nowe nabrzeże o dł. 400 m i głębokości technicznej 15,5 m a także torowisko podsuwnicze o dł. 1171 m. W ramach modernizacji powstały nowe konstrukcje hydrotechniczne, nowa płyta nabrzeża wraz z wyposażeniem, sieci sanitarne, kanalizacja deszczowa i sanitarna, sieć elektroenergetyczna i konstrukcje drogowe. Budowa nowego nabrzeża wymagała zużycia 4,5 tys. ton stali i 15 tys. m sześć betonu.

– Budowa była prowadzona przy pełnym funkcjonowaniu Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, co wymagało niezwykłej precyzji i koordynacji. Realizując projekt, wprowadziliśmy innowacyjne technologie, w tym nowatorską metodę uszczelniania i zabezpieczenia przed wypływem wód artezyjskich, przy zapewnieniu zabezpieczenia przed potencjalnym przebiciem napiętego zwierciadła wód gruntowych. Dzięki temu mogliśmy przyspieszyć budowę i jednocześnie zwiększyć bezpieczeństwo konstrukcji – mówi Piotr Siemaszko, dyrektor pionu hydrotechniki, Korporacja Budowlana DORACO

Prace realizowane były przy ścisłej współpracy z operatorem terminala BCT, który w trakcie przebudowy nabrzeża wykonywał przeładunki. Inwestycja była prowadzona w trudnych warunkach hydrogeologicznych i geotechnicznych, co wymagało wysokich kompetencji od pracowników DORACO. Wiele prac wykonywali nurkowie. 

– Zorganizowanie wszystkich tych działań wymagało zaawansowanych umiejętności koordynacyjnych i logistycznych, aby nie zakłócać normalnej pracy portu, a jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo i sprawny przebieg robót budowlanych – wyjaśnia Adam Mańka, dyrektor kontraktu, Korporacja Budowlana DORACO.

W kolejnych miesiącach planowana jest rozbiórka Nabrzeża Helskiego II i Nabrzeża Oksywskiego oraz budowa nowego odcinka nabrzeża wraz z wyposażeniem hydrotechnicznym. Powstaną także nowe tory podsuwnicze i nawierzchnia placu nabrzeżowego. Inwestycja obejmuje gruntowną przebudowę 800 m. Nabrzeża Helskiego w tym terenów dawnego terminala promowego, które zostały włączone do działki dzierżawionej przez operatora BCT. Wartość tego zlecenia wynosi 300 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na III kw. 2026 r. 

Czytaj też: W Porcie Gdynia postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close