W Porcie Gdynia postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
W Porcie Gdynia trwa modernizacja Nabrzeża Helskiego realizowana przez spółkę Doraco. Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. Wykonawca poinformował o postępach prac.

Zakończono już podwodne roboty rozbiórkowe w zakresie korka betonowego oraz iniekcji przy skrzyni nabrzeża. Zakończyła się też kompleksowa rozbiórka wyposażenia i nawierzchni drogowej, instalacja mikropali kotwiących oraz wykonanie palowania pod fundament szyny podsuwnicowej i prac żelbetowych w zakresie III szyny. Zainstalowano również ściankę szczelną z zastosowaniem innowacyjnej metody uszczelnienia podłoża gruntowego, z uwagi na obecność napiętych źródeł artezyjskich.
— Obecnie prowadzimy prace związane z wypełnieniem przestrzeni między istniejącą a nowo wykonaną ścianą nabrzeża oraz z kleszczeniem ścianki i montażem odwodnienia liniowego. Wykonywane są prace żelbetowe w zakresie płyty oraz oczepu nabrzeża, geotechniczne w zakresie wzmocnienia gruntu, prace przy realizacji podbudowy drogowej oraz zadania branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Następuje też realizacja filtra odwrotnego, a także nawierzchni betonowych i prowadzone są podwodne roboty rozbiórkowe w zakresie istniejącego umocnienia dna w obszarze Rampy RO-RO „A” — informuje wykonawca robót firma Doraco.
Inwestycja obejmuje gruntowną przebudowę 800 m. Nabrzeża Helskiego. Wartość tego zlecenia wynosi 300 mln zł, a czas realizacji ustalono na 26 miesięcy. Przy Nabrzeżu Helskim znajduje się Bałtycki Terminal Kontenerowy oraz dawny terminal promowy, którego rozbiórka zaczęła się w ubr. Tereny po dawnym terminalu Stena Line zostały włączone do działki dzierżawionej przez operatora BCT. Modernizacja nabrzeży oraz pogłębienie basenów pozwolą w Porcie Gdynia przyjmować statki o zanurzeniu 15,5 m.