Captrain Polska skierował lokomotywy do obsługi pociągów towarowych na czas utrudnień na linii Rzepin – Oderbrüecke
Zarządca infrastruktury kolejowej w Niemczech rozpoczął remont granicznego odcinka magistrali kolejowej E 20 Rzepin – Oderbrüecke. Z powodu wprowadzenia ograniczeń ruchu pociągów i wprowadzenia tras objazdowych Captrain Polska przekierował 3 lokomotywy do obsługi składów towarowych na alternatywnych trasach.

DB InfraGo rozpoczęła remont granicznego odcinka magistrali kolejowej Berlin — Poznań obejmującego most nad Odrą koło Frankfurtu. W związku z prowadzonymi pracami wprowadzono ograniczenia w ruchu, a część pociągów towarowych została skierowana na trasy objazdowe przez przejścia graniczne w Gubinie i Bielawie Dolnej. Ograniczenia ruchu na granicznym odcinku magistrali E 20 planowane są również w kwietniu.
Aby zapewnić sprawny ruch towarowy na trasach objazdowych, spółka Captrain Polska zaoferowała 3 swoje lokomotywy do świadczenia usług przewozowych od odcinkach na granicy polsko-niemieckiej. Dwie lokomotywy spalinowe Newag 311D skierowane zostały na odcinek Czerwieńsk — Guben, a lokomotywa wielosystemowa Alstom Traxx E186 wyznaczona została do obsługi przejazdów składów towarowych na linii Wrocław — Horka.
— Zapewniamy lokomotywy i rozkłady jazdy z pełną obsługą pociągów do granicy, elastycznością, bezpieczeństwem i profesjonalną obsługą, aby zminimalizować Twoje problemy! Nie martw się również o obsługę swojego niemieckiego partnera – współpracujemy z większością niemieckich przedsiębiorstw kolejowych — zapewnia Captrain Polska.
DB InfraGo wyznaczyły 41 odcinków sieci kolejowej, o kluczowym znaczeniu dla transportu towarowego, które zostaną zrewitalizowane w latach 2025 — 2030. Jednym z najważniejszych projektów w ramach tego planu będzie remont linii Berlin Hamburg, który rozpocznie się w sierpniu br.
Czytaj też: Koleje Niemieckie przygotowują się do zamknięcia linii Berlin – Hamburg