Rail Cargo Group rozbudowuje połączenia intermodalne do Turcji
ÖBB Rail Cargo Group, przewoźnik towarowy należący do grupy Kolei Austriackich rozbudowuje siatkę połączeń do Turcji. Usługi te są częścią intermodalnego Korytarza Środkowego łączącego Europę z Chinami i Azją Środkową.

Rail Cargo Group organizuje regularne przewozy kombinowane pomiędzy różnymi lokalizacjami w Unii Europejskiej a Turcją. Zapewniają one zarówno możliwość przewozów towarów między Europą a Bliskim Wschodem, w tym obsługę szybko rozwijającego się rynku tureckiego, jak też dostęp do transueroazjatyckiego Korytarza Środkowego. Tym samym RCG umożliwia transport kontenerowy między Europą, a krajami Azji Środkowej i Chinami z pominięciem terytorium Rosji. Przewozy ładunków intermodalnym szlakiem transkaspijskim cieszą się coraz większym zainteresowaniem w ostatnich latach.
Czytaj też: Na Korytarz Transkaspijski wjechało 300 pociągów kontenerowych od początku 2024 r.
RCG poinformowało o zwiększeniu częstotliwości kursowania pociągów i innych usprawnieniach na połączeniach UE — Turcja. W przypadku połączenia Sladkovicovo (Słowacja) — Stambuł przekierowano te pociągi na trasę Sopron (Węgry) — Stambuł i podwojono częstotliwość kursowania pociągów.
Na kierunku Budapeszt — Stambuł zwiększono częstotliwość kursowania pociągów z 4 do 5 par tygodniowo. Terminal w stolicy Węgier zapewnia skomunikowanie z Zeebrugge, Ludwigshafen, Duisburgiem, Wels i Wiedniem. Dla pociągów między Curtici (Rumunia) a tureckim portem Tekirdag oraz między Gandawą (Belgia) a Curtici skrócono czasy przejazdu umożliwiając sprawniejsze połączenie między Turcją a Europą Zachodnią i dostęp do żeglugi bliskiego zasięgu.
— Turcja jest niezbędna dla handlu intermodalnego między Europą a Azją. Stambuł odgrywa centralną rolę jako węzeł transportowy do krajów STAN i dalej do Chin. Dlatego RCG nieustannie optymalizuje swoje usługi – jak w przypadku zmiany TransFER Sladkovicovo–Istanbul na Sopron–Istanbul. Podwaja to częstotliwość do dwóch podróży w obie strony w tygodniu, a klienci korzystają z jeszcze lepszego planowania, zoptymalizowanej organizacji pierwszej i ostatniej mili w całej Europie Wschodniej oraz rozszerzonych opcji magazynowania i obsługi — napisano w komunikacie RCG.