Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Przewozy kombinowane w Europie zanotowały wzrost w IV kwartale 2024 r.

Przewozy kombinowane w Europie w czwartym kw. 2024 r. wzrosły o 2,85% w porównaniu z ostatnim kwartałem 2023 r. — poinformowała Międzynarodowa Unia Kombinowanych Przewozów Drogowo — Kolejowych (UIRR). 

fot. Pixabay

Końcówka roku 2024 przyniosła poprawę wyników branży transportu kombinowanego w Europie. Przyczyniło się do tego wznowienie ruchu na kluczowych magistralach kolejowych: Tunelu Bazowym św. Gotharda i na liniach kolejowych w regionie Walencja w Hiszpanii, które ucierpiały w wyniku powodzi w październiku ubr. Obecnie wskaźnik nastrojów branży mierzony przez UIRR określono jako „neutralny” na okres od stycznia do grudnia 2025 r. Na umiarkowany optymizm operatorów transportu intermodalnego wpływ ma spowolnienie koniunktury w europejskim przemyśle oraz duża liczba prac remontowych na ważnych magistralach realizowanych obecnie oraz takich, które zaplanowano na br. np. na linii Hamburg — Berlin.

Czytaj też: Koleje Niemieckie przygotowują się do zamknięcia linii Berlin – Hamburg

Transport Kombinowany pokazuje, że jest niezawodny i odporny na zakłócenia pojawiające się w łańcuchach dostaw w ostatnim czasie. Z tego powodu powinien być wspierany jako sposób na obniżenie kosztów zewnętrznych branży transportowej, zmniejszenie kongestii na drogach, poprawę bezpieczeńtwa i stabilności łańcuchów dostaw. UIRR uruchomiła drugą edycję kampanii CT4EU, której celem jest uświadomienie przywódcom Unii Europejskiej zalet transportu intermodalnego i jego znaczenia dla wsparcia wzrostu gospodarczego. 

— Transport kombinowany nie może czekać na rozwój nowych technologii lub kosztowne inwestycje w alternatywną infrastrukturę paliwową. Obecnie istniejąca infrastruktura transportowa jest wystarczająca, aby transport kombinowany mógł wnieść istotny wkład w wzmocnienie konkurencyjności i odporności Europy. Zakończenie trwających inicjatyw ustawodawczych UE i prawidłowe wdrożenie istniejącego prawa niewątpliwie jeszcze bardziej poprawi tę wydajność — skomentował Ralf-Charley Schultze, dyrektor generalny UIRR. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close