Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Branża transportowa apeluje o europejski instrument finansowania inwestycji infrastrukturalnych

45 międzynarodowych organizacji zrzeszających przedsiębiorstwa transportu i logistyki wystosowało list otwarty do Komisji Europejskiej z apelem o instrumentu finansowania inwestycji infrastrukturalnych w przyszłym budżecie UE. Branża TSL obawia się pomysłów przeniesienia dużej części funduszy transportowych do Krajowych Planów Jednolitych, co może doprowadzić do zahamowania budowy europejskiej sieci magistral transportowych o wysokim standardzie. 

fot. mat. prasowe

Pod listem otwartym podpisały się organizacje reprezentujące wszystkie gałęzie transportu oraz różne sektory logistyki i handlu. We wspólnym apelu podkreślono znaczenie infrastruktury dla rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa militarnego w kontekście nowej sytuacji geopolitycznej. Powołano się na raport autorstwa  Mario Draghiego and Enrico Letty, w którym wskazano, że zapóźnienie Europy w budowie nowoczesnej infrastruktury jest jedną z przyczyn jej wolniejszego rozwoju gospodarczego w porównaniu z USA i Chinami. 

— Tylko dzięki silnej i najnowocześniejszej infrastrukturze transportowej Europa będzie w stanie zwiększyć swoją mobilność wojskową, wzmocnić konkurencyjność przemysłu oraz spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną, zapewnić dostawy kluczowych surowców i zabezpieczyć suwerenność łańcucha dostaw. W obliczu rosnących napięć geopolitycznych i trwających zmian klimatycznych, priorytetem Europy musi być wzmocnienie i dostosowanie naszej infrastruktury, zajęcie się wąskimi gardłami i brakującymi ogniwami oraz optymalizacja łączności i przepustowości. Transport jest kręgosłupem i czynnikiem umożliwiającym funkcjonowanie wewnętrznego rynku UE, więc jeśli Europa ma być liderem w przejściu na przemysł i społeczeństwo o zerowej emisji netto, musi zapewnić konkurencyjną i wydajną sieć transportową, aby połączyć obecne i nowe miejsca produkcji z ich rynkami — napisano w apelu. 

W liście podkreślono konieczność koordynacji polityk transportowych krajów członkowskich na poziomie europejskim. Centralny instrument finansowania dla inwestycji jest szansą na określenie właściwych priorytetów, które odpowiadałyby na potrzeby branży logistyki i transportu.

Czytaj też: Organizacje branży kolejowej przedstawiły priorytety dla Dyrektywy o zarządzaniu przepustowością

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close