Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Jakie zmiany w Baltic Hubie?

Uruchomienie przez francuską linię żeglugową CMA CGM nowej usługi dowozowej na Bałtyku umacnia rolę polskiego portu Gdańsk jako jednego z głównych węzłów przeładunkowych towarów w kontenerach w regionie. Pozycję tę wzmocni oddanie do użytku w drugiej połowie br. trzeciego pirsu, dzięki czemu zdolności przeładunkowe terminala Baltic Hub wzrosną o 1,5 mln TEU rocznie – do 4,5 mln TEU rocznie. Taka jest ocenia brytyjskiego portalu The Loadstar.

fot. Baltic Hub

Nowe połączenie

CMA CGM poinformował, że 20 bm. uruchomił nową, cotygodniową usługę dowozową łączącą Gdańsk z portem Kotka (Finlandia) i Ryga (Łotwa) o nazwie Baltic Express (BLX). W ten sposób wykorzystuje „Gdańsk jako efektywny hub przeładunkowy łączący pętle oceaniczne CMA CGM z/ do Azji”. Baltic Express obsługuje kontenerowiec JSP Mistral (905 TEU), należący do holenderskiego przewoźnika BG Freight Line, a pływający pod banderą Antigua.

Czytaj też: CMA CGM uruchamia nowy serwis kontenerowy do Portu Gdańsk

Według CMA CGM, ma to być konkurencyjna oferta i zapewniać „wszechstronne rozwiązanie logistyczne, przenoszące działalność z transportu lądowego z użyciem ciężarówek do bardziej zrównoważonych i wydajnych morskich rozwiązań krótkodystansowych we wszystkich typach kontenerów”. JSP Mistral odbył już drugi rejs z Gdańska i 28 bm. zawinął do portu Kotka.

Połączenia po zmianach w sojuszach

Obecnie port Gdańsk obsługuje 15 połączeń liniowych, w tym pięć na trasie Azja-Europa-Azja. „Jest mało prawdopodobne, ten układ zmienił się istotnie w związku z przetasowaniem wśród sojuszy armatorów, co nastąpi za kilka dni.  Jedną z nich będzie zawijanie do Gdańska Maerska, w nowym sojuszu Gemini, za pośrednictwem połączenia wahadłowego z Bremerhaven”, przypomina The Loadstar.

Natomiast MSC (do końca stycznia partner Maerska w sojuszu 2M) będzie nadal miał dwa połączenia do/z Gdańska z Azji i Europy Północnej: Swan i Albatross. Ponadto Ocean Alliance, w którym wiodącym przewoźnikiem jest CMA CGM, będzie nadal obsługiwał połączenia do/z Gdańska na trzech trasach Azja-Europa Północna.

Regionalna rola Baltic Hubu

Przekształcenie Baltic Hub w porcie Gdańsk w prawdziwy hub głębokowodny dla regionu Morza Bałtyckiego było jednym z niekwestionowanych sukcesów portowych ostatnich lat, podkreśla brytyjski portal. I przypomina, że w ubr. przeładował 2,24 mln TEU, o ponad 10 proc. więcej niż w 2023 r. Ponadto rozpoczął budowę trzeciego terminalu kontenerowego – T3. Dzięki temu port zwiększy zdolność przeładunkową o 1,5 mln TEU, do 4,5 mln TEU rocznie.

– Budowa terminalu T3 to ważny etap w rozwoju terminala i przykład tego, jak polska infrastruktura portowa odpowiada na wyzwania współczesnej logistyki – powiedział Charles Baker, do końca grudnia ub.r. prezes zarządu Baltic Hub.- Inwestując w nowoczesne technologie i ekologiczne rozwiązania, tworzymy przestrzeń do dalszego rozwoju zarówno naszej firmy, jak i całego sektora transportowego w Polsce oraz wśród naszych partnerów w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Od 1 stycznia br. nowym dyrektorem generalnym Baltic Hub jest Jan van Mossevelde, poprzednio był dyrektorem generalnym PSA Halifax w Kanadzie. Charles Baker objął stanowisko dyrektora ds. transportu intermodalnego w Europie w grupie PSA.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close