CMA CGM uruchamia nowy serwis kontenerowy do Portu Gdańsk
CMA CGM uruchomi nowe połączenie feederowe obejmujące Port Gdańsk. Serwis ten skoncentrowany będzie głownie na dostarczaniu towarów z Azji do Finlandii i Łotwy z przeładunkiem w polskim porcie.

Francuski przewoźnik kontenerowy CMA CGM rozwija swoją sieć połączeń na Morzu Bałtyckim a Port Gdańsk, odgrywa w niej rolę węzła przeładunkowego zapewniającego dostęp do portów azjatyckich. Armator ten poinformował o uruchomieniu serwisu BLX – Baltic Express obejmującego zawinięcia do portów Gdańsk, Ryga i Kotka (Finlandia).
Nowa usługa umożliwi transport ładunków między Polską, Finlandią a Łotwą. Gdańsk będzie pełnił rolę hubu realizującego przeładunki między bałtyckimi serwisami feederowymi a połączeniami oceanicznymi CMA CGM łączącymi Europę z Azją Wschodnią. Z Gdańska statki kierujące się w stronę Rygi będą wychodzić w każdy wtorek, a do Kotki będą zwijać we czwartki. Będzie to szósty serwis CMA CGM obejmujący największy polski port morski.
Szybki tranzyt
Serwis BLX zapewni załadowcom z Finlandii i Łotwy wygodny i szybki transport z i do Chin, Singapuru, Malezji i Korei, a także przewozy intraeuropejskie w ramach rozbudowanej sieci połączeń żeglugi bliskiego zasięgu obejmującej Port Gdańsk. Transit time dla przewozów ładunków z Szanghaju wyniesie 63 dni do Kotki i 61 dni do Ryki, a w kierunku przeciwnym 54 dni z Kotki i 56 dni z Rygi do Szanghaju.
Statki w ramach serwisu BLX będą obsługiwane przez terminale Baltic Hub w Gdańsku, Steveco w Kotka i BCT w Rydze. Przewozy oceaniczne realizowane będą w ramach istniejących serwisów FAL1 obejmującego zawinięcia do portów Busan (Korea Płd) Tanger Med, Le Havre, Rotterdam, Southampton i Gdańsk, Szanghaj, Ningbo, Yantian, Singapur, Port Klang (Malezja) oraz FAL5 z zawinięciami do Szanghaju, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapuru, Felixstowe, Zeebrugge, Wilhelmshaven i Gdańska.
Czytaj też: Nowe suwnice STS w Baltic Hub zostały rozładowane na nabrzeżu