Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

ADY Express i Hellmann uruchomili nowe połączenie z Chin do Europy przez Azerbejdżan

ADY Express, spółka Kolei Azerskich, która zajmuje się organizacją transportu intermodalnego oraz niemiecki operator logistyczny Hellmann uruchomili nowe połączenie między Azją a Europą na transkaspijskim Korytarzu Środkowym. 

fot. ADY Express

Pierwszy pociąg w ramach nowego połączenia wyruszył z Chongqing w Chinach w kierunki Europy przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan i Gruzję. Skład przewozi 55 kontenerów 40-stopowych z różnymi ładunkami, z których część trafi do Gruzji, a część drogą morską zostanie przetransportowana do portu Konstanca w Rumuni. Ponadto część ładunków zostanie przewieziona pociągami linią Baku-Tbilisi-Kars do Turcji. Kontenery trafią do różnych destynacji w Europie, m.in. do Niemiec. 

Decyzja o wykorzystaniu Korytarza Środkowego wynika z chęci dywersyfikacji tras wykorzystywanych przez Hellermann na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku łączącym Chiny z Europą. Wcześniej ten operator polegał na trasach przez Rosję. Uruchomienie przewozów na Korytarzu Środkowym pozwala ominąć ten kraj.

— Ten kamień milowy podkreśla rosnącą atrakcyjność Korytarza Środkowego jako alternatywnej i wydajnej trasy transportu towarów między Chinami a Europą. Korytarz znacznie skraca czas tranzytu, omijając zatłoczone trasy i tradycyjne porty. Współpraca między ADY Express i Hellmann otwiera drogę większej liczbie międzynarodowych graczy do wykorzystania Korytarza Środkowego, wzmacniając więzi gospodarcze między Wschodem a Zachodem — napisano w komunikacie prasowym. 

Zainteresowanie europejskich operatorów logistycznych przewozami itnermodalnymi z Chin przez Azerbejdżan i Gruzję wzrosło po wybuchu wojny w Ukrainie w 2022 r. i pojawieniu się problemów w żegludze na Morzu Czerwonym w ubr. Obecnie jednak wolumen ładunków transportowanych Korytarzem Środkowym jest znacznie mniejszy niż tradycyjną trasą przez Rosję, choć Kazachstan i Azerbejdżan inwestują w infrastrukturę portową i kolejową w celu poprawy przepustowości tego szlaku. 

Czytaj także: Na Korytarz Transkaspijski wjechało 300 pociągów kontenerowych od początku 2024 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close