Nowe tory testowe w zakładach naprawczych METRANS DYKO
W zakładach naprawczych taboru METRANS DYKO w Kolinie w Czechach oddano nowe tory testowe, które na nowo definiują testowanie lokomotyw i wydajność napraw.
Tory wyposażone w najnowocześniejszą technologię, umożliwiają symulację wszystkich głównych europejskich systemów energetycznych w jednym miejscu:
- 1,5 kV DC – zasilanie operacji w krajach takich jak Holandia
- 3 kV DC – szeroko stosowane w Czechach i Europie
- 15 kV 16,7 Hz – standard w Niemczech i Szwajcarii
- 25 kV 50 Hz – system docelowy w Czechach i poza nimi
Usprawnianie napraw i testowania
Lokomotywy można teraz bezproblemowo testować w wielu systemach, co obniża koszty i oszczędza cenny czas. Wcześniej lokomotywy musiały podróżować do Tábor lub Kutná Hora na testy, co zabierało czas i zasoby. Dzięki nowemu rozwiązaniu testy odbywają się bezpośrednio na miejscu w METRANS DYKO, co przyspiesza powrót lokomotyw do eksploatacji i zmniejsza obciążenie siły roboczej.
Szybko, płynnie i przyjaźnie dla użytkownika
Przełączanie między systemami jest teraz proste, co pozwala testować wiele lokomotyw w ciągu zaledwie kilku godzin. Dodanie zmodernizowanej 500-metrowej zelektryfikowanej bocznicy oznacza, że lokomotywy mogą wjeżdżać do zakładu o własnych siłach i przeprowadzać jazdy próbne w systemie 3 kV DC bezpośrednio na miejscu.
— Ten projekt to ogromny krok naprzód dla METRANS DYKO, zwiększający naszą zdolność do konkurowania w skali europejskiej. Oszczędzamy czas, obniżamy koszty i pozycjonujemy METRANS na czele innowacji kolejowych — napisano w komunikacie.
Czytaj też: METRANS rozpoczął testy pierwszej ciężarówki napędzanej wodorem