METRANS rozpoczął testy pierwszej ciężarówki napędzanej wodorem
We współpracy z firmą technologiczną Mobility & Innovation Production (MIP) METRANS rozpoczął testy pierwszej ciężarówki napędzanej wodorem na Słowacji w ramach swojej strategii zrównoważonego transportu.
W czwartek 14 listopada br. innowacyjna ciężarówka, pierwsza wyprodukowana na Słowacji przez MIP, została zaprezentowana na Slovakia Ring. Wydarzenie to podkreśliło znaczenie technologii wodorowych dla dekarbonizacji transportu drogowego towarów w Europie. Podczas wydarzenia podpisano również memorandum intencyjne z MIP w celu wspólnego testowania ciężarówki w operacjach transportu kontenerowego.
Czytaj więcej: Na Słowacji zaprezentowano pierwszy ciągnik siodłowy z napędem wodorowym
Zbudowana na platformie Ford F-Max ciężarówka zapewnia stabilną podstawę do integracji zaawansowanych technologii.
- Ogniwo paliwowe REFIRE o mocy 117 kW/h: To zintegrowane ogniwo paliwowe dostarcza wymaganą energię i jest częścią jednego z najbardziej zaawansowanych systemów napędowych wodorowych, które do tej pory nie zostały wdrożone komercyjnie.
- Silnik Dana Sumo: Ciężarówka jest pierwszym ciężkim pojazdem w Europie, który wykorzystuje silnik Dana Sumo, unikalną innowację dla pojazdów ciężarowych.
- Pojemność zbiornika wodoru – 48 kg: Ciężarówka wyposażona w zbiorniki mieszczące 48 kg wodoru ma zasięg do 750 km.
- Maksymalna dopuszczalna masa 45 ton: Spełnia europejskie normy dla pojazdów ciężarowych, zapewniając bezproblemową integrację z istniejącą siecią logistyczną.
— Jesteśmy zachwyceni możliwością przetestowania nowej ciężarówki napędzanej wodorem od MIP w naszych operacjach transportu kontenerów. Takie innowacje pozwalają nam oferować naszym klientom przyjazne dla środowiska rozwiązania transportowe nie tylko koleją, ale także drogą lądową. To kolejny kluczowy krok w kierunku dekarbonizacji europejskich łańcuchów logistycznych — skomentował Peter Kiss, dyrektor generlany Metrans.
Ta ciężarówka jest doskonałym uzupełnieniem ekologicznej floty, która obejmuje ciężarówki elektryczne, lokomotywy hybrydowe i elektryczne oraz elektryczne suwnice bramowe. Łącząc zrównoważony transport kolejowy i drogowy, oferujemy klientom zielone i wydajne rozwiązania pod jednym dachem. Ogólna strategia Grupy HHLA ma na celu osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r., w tym dekarbonizację wszystkich obiektów i urządzeń terminalowych w Europie. HHLA wraz z partnerami bada wykorzystanie wodoru w logistyce portowej w ramach projektu Clean Port & Logistics, porównując go z systemami akumulatorowo-elektrycznymi.
— Ten kamień milowy oznacza również początek serii obchodów 25 lat METRANS Danubia. Wspólnie zastanowimy się nad przeszłością i przypomnimy sobie naszą historię. Śledź serię na naszych kanałach mediów społecznościowych — napisano w komunikacie.