Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ważą się losy dużego projektu terminalowego w Hamburgu

Wspólna inwestycja francuskiego przewoźnika kontenerowego CMA CGM i Eurogate w Hamburgu może nie dojść do skutku. Wg. niemieckich mediów władze miasta nakłaniały terminal do znalezienia partnera podobnie jak HHLA, której udziałowcem zostało MSC. 

fot. Pixabay

O możliwej wspólnej inwestycji CMA CGM i Eurogate informowano w lipcu br. Wg Alphalinera francuski armator i operator terminali kontenerowych w Hamburgu mieli planować wspólną inwestycję w terminalu Westerweiterung gdzie mają powstać pirsy o długości 450 m i 600 m do obsługi statków megamax. Projekt ten ma zwiekszyć możliwości przeładunkowe największego niemieckiego portu o 2 mln TEU rocznie. 

Wg niemieckich mediów, do nawiązania współpracy z francuską grupą logistyczną mieli namawiać Eurogate politycy z Hamburga, którzy obawiali się, że ten operator samodzielnie ma wystarczających środków na realizację tak dużego projektu. Wskazywano przykład innego operatora z hamburskiego portu: HHLA, która nawiązała strategiczną współpracę z największym przewoźnikiem kontenerowym na świecie: szwajcarsko-włoską grupą MSC, w ramach której firma ta nabyła mniejszościowy pakiet akcji HHLA oraz wesprze projekt modernizacji terminalu Burchardkai. 

Czytaj też: Do terminalu HHLA Burchardkai dotarły nowe suwnice nabrzeżowe

Wcześniej w Hamburgu zainwestowała chińska grupa COSCO, która kupiła 24,99 procent udziałów w terminalu Tollerort, którego operatorem jest HHLA. Powiązanie kapitałowe z dużymi globalnymi grupami logistycznymi i armatorami żeglugi oceanicznej ma zapewnić stabilny rozwój portu w Hamburgu. 

Fiasko rozmów

Wg analityków Alphalinera potencjalna wspólna inwestycja CMA CGM i Eurogate prawdodpobnie nie dojdzie do skutku, gdyż spółki nie były w stanie się porozumieć. Odejście francuskiej grupy od tego projektu otwiera drogę innym przewoźnikom. 

— Po podpisaniu umowy HHLA-MSC, która zawierała postanowienie, na mocy którego przewoźnik będzie współfinansował istotne modernizacje w terminalach kontenerowych operatora, miasto Hamburg w dalszym ciągu jest zainteresowane rozbudową Westerweiterung, które ma już pełne plany i pozwolenie. Wycofanie się CMA CGM, jeśli zostanie potwierdzone, może otworzyć okno dla szybko rozwijającego się MSC, lokalnego Hapag-Lloyd lub innego przewoźnika na zostanie partnerem w kolejnym projekcie rozbudowy portu w Hamburgu — pisze Alphaliner. 

Pozwolenie na budowę dla projektu Westerweiterung wydano w 2016 r. Szacunkowa wartość tej inwestycji obejmującej rekultywację terenu i budowę nabrzeży wynosić może ponad 1 mld euro. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close